berita Tergempar

Denaihati l Hidupkan Untuk Memberi

Showing posts with label Articles. Show all posts
Showing posts with label Articles. Show all posts

SEJARAH MORSI DAN MESIR | PUAS HATI SEKARANG?

SEJARAH PRESIDEN MORSI DAN MESIR | PUAS HATI SEKARANG?

Harga yang perlu dibayar dengan penggulingan presiden Mursi : puas hati sekarang??

Seorang lelaki yang berketurunan petani dari delta sungai Nil, membesar dalam persekitaran agama, dan ilmu akademik duniawi, membawa lelaki ini ke tahap pencapaian akademik dan kebendaan yang cukup tinggi. Ber dekad menjadi pensyarah kejuruteraan kimia di Universiti dalam dan luar negara, Menjadi staff muslim di NASA, malah menerima gelaran Profesor, itu semua tidak membawa lelaki ini jauh dari ALLAH. beliau, Mohamed Mursi merupakan seorang haffiz al Quran, malah isteri dan 5 orang anaknya juga turut dididik menjadi hafiz al Quran.

Jun 2012, Mursi dilantik menjadi presiden Mesir. Beliau yang memilih Ikhwanul Muslimin sebagai landasan juang hidupnya, tidak pernah mencalonkan dirinya, sebaliknya dipilih oleh syura. Presiden Mursi yang meringkuk didalam Penjara sewaktu era Hosni, kini diangkat menjadi presiden sebuah negara Mesir yang disebut berkali-kali didalam Al Quran.

Presiden Mesir menyahut perlantikan ini dengan ucapan syukur dan mengimami solat hajat dan sunat syukur. Lantas berpidato umpama Khalifah Abu Bakar dan Umar. Tidak menunggu lama, beliau telah berusaha sehabis daya untuk memulihkan hubungan umara’ dan para ulama mesir yang telah lama terpisah sejak era 32 tahun Hosni. Lelaki berani ini, menolak surat ucapan tahniah dari Israel atas kemenangannya. Beliau membuktikan, beliau bukan mudah diperalat dan diboneka kan seperti patung-patung negara arab yang lain. Morsi telah membuka semula pintu sepadan Rafah antara Mesir dan Gaza, bagi memudahkan urusan penghantaran bantuan. Ini merupakan jasa terbesar beliau dan kemerdekaan terbesar rakyat Gaza dan kesenangan hakiki kepada para sukarelawan Gaza.

Morsi tidak cukup dengan itu, mengaum deras di persidangan NAM di Tehran dengan memulakan aluan ucapannya dengan memuji-muji saidina Abu Bakar dan Umar, sedangkan beliau sedang berada di negara Syiah yang sering mencerca para sahabat nabi ini. Didalam ucapannya itu, Presiden Morsi telah mengutuk sekeras kerasnya tindakan rejim Basyar keatas rakyat Syria hingga memaksa delegasi syria yang turut berada di dewan itu melangkah keluar dewan dengan rasa tidak puas hati.



Didalam negara pula, presiden Mursi berkeras untuk tetap tinggal di rumah lamannya berbanding tinggal di istana mewah presiden. Beliau memutuskan agar pegawai-pegawai tentera yang berpanas untuk mengawalnya, agar tidak perlu berkawal dan boleh mencari tempat berteduh. Ucapannya yang paling popular, “tidak mengapa, ALLAH ada untuk menjaga saya..” setelah sekian lama Mesir berada dalam cengkaman kerajaan yang pro israel, alhamdulillah kini mesir merdeka dan bakal mendirikan kerajaan khilafah yang pemimpinnya seorang protaz (profesional dan ustaz).

Namun! 3 julai 2013 merubah segala-galanya. Golongan kecil manusia bodoh di Mesir berusaha keras untuk menjatuhkannya. Tidak cukup dengan itu, pegawai tertinggi tentera juga berpaling tadah. Ini membuatkan kumpulan kecil ini menjadi garang dan besar hingga menyaksikan penggulingan kerajaan Mursi dilakukan dengan cara yang sangat biadap!

Dunia islam yang terkenal dengan bacul dan pengecut tahap langit ke tujuh, seperti biasa, mendiamkan diri. Rumah presiden ini dikepung puak khianat ini. Ancaman bertalu talu menghala kearahnya. Dan, profesor dr.Mohamed Mursi Al Hafiz ini akhirnya karier politiknya ditamatkan dengan cara yang cukup kurang ajar. Bagi Morsi, beliau tidak rugi apa-apa. 30 juzuk masih kekal didalam dadanya, profesor dan pakar kejutueraan kimia masih segar di kepalanya. siapa yang rugi dalam hal ini??

Kita!! Termasuk Malaysia. Isu mursi adalah isu dunia islam sejagat. Bukan sekadar isu dalaman mesir semata-mata. Saya sangat sedih bila melihat negara-negara islam dunia menjadi tuli dan bisu dengan pengkhianatan ini, sebaliknya hanya Turki yang menyuarakan sokongan penuh kepada Presiden Mursi. Adakah hanya turki sahaja negara islam didalam dunia ini??

Selepas ini, penempatan tenteran israel di tanah arab akan mara semula, pintu sempadan rafah yang merupakan talian hayat penduduk Gaza bakal ditutup kembali, ulama mesir akan dipinggir dan disingkir semula,rakyat Mesir akan kembali berada dalam wilayah pemerintahan diktator kekeluargaan yang tidak berperi kemanusiaan dan menjadi balaci barua yahudi.

Usah salahkan yahudi dalam hal ini, kerana sebilangan kecil manusia muslim di mesir yang bodoh dan bertindak diluar timbang rasa Iman. Mengapa 32 tahun kezaliman Hosni anda diamkan, 1 tahun perubahan Morsi anda bertindak keterlaluan? Padamlah cahaya dari bumi mesir ini, hilang satu-satunya suara lantang dari negara islam dunia.

Sejarah hanya berulang semula, Umar Abd Aziz hanya sempat memerintah dua tahun, lalu dibunuh oleh kerabat sendiri kerana khianat. Sedangkan baginda memerintah dengan cukup adil. Begitu juga Saidina Uthman, beliau dibunuh ketika usianya 86 tahun, rumahnya dikepung selama 40 hari oleh golongan pemuda islam yang bodoh, lalu beliau dikerat tangannya , dan dipancung tanpa belas kasihan oleh pedang milik islam sendiri. sejarah sekadar berulang. Disebalik kebodohan minoriti muslim ini, kita pemerhati luar tidak sudah-sudah menghentam Yahudi yang berada disebalik konspirasi ini. CUKUP!! Berhenti menunding jari kepada Yahudi, pandanglah kepada diri sendiri! ahh.. mudah benar kita ini, berlaku apa-apa kekalutan dan kecelakaan, kita berasalan, ‘ahh.. ini agenda Yahudi.’ Sedangkan yang berteriak membakar gambar Morsi, memancung saidina Uthman, dan membunuh Khalifah Umar Abd Aziz adalah mereka yang sama mengucap dua kalimah syahadah! Kalau benar pun Yahudi terlibat, apakah bodoh benar kita ini untuk mengikut mereka?? Ya.. peristiwa pembunuhan saidina Uthman menyaksikan puak Yahudi yang mengapi-apikan kemarahan. Tetapi siapa yang mara membawa pedang meragas istana dan memancung saidina Uthman?? Bukankah islam itu sendiri? Yahudi hanya bertepuk tangan. Silap-silap, Yahudi berkata didalam hati, “alamak, gua acah je.. sampai mati pemimpin mereka dibuatnya..”

Buat kita pemerhati luar, bukalah tempurung besimu, lihatlah sekitar mu kini, maka nanti aku akan bertanya, puas hati sekarang? Disaat nanti pintu sepadan rafah kembali dikunci, negara mesir kembali ditindas, aku ingin bertanya, ‘puas hati sekarang?” dan ketika islam dimain-mainkan, dihina, negara islam dizalimi, dan ketika itu OIC berlari bersembunyi dalam dasar laut, ketika itu semua mencari mana pemimpin negara islam yang berani bangun melawan? Pandang kiri, saudi menyorok dibawah meja, pandang kanan, Malaysia berlari bersembunyi dalam bilik paip bomba, dan ketika itu, aku ingin bertanya, “Puas hati sekarang?”

Musuh islam sedang berpesta, dan si bodoh-bodoh di mesir itu pun sedang bergembira, entah apa yang mereka suka. Ingat, jika Morsi hidup, ia tetap pakar kejuruteraan kimia, 30 juzuk tetap tak lekang dalam kepalanya, dan jika beliau mati pun, syurga sedang menantinya. Sekarang kita dan musuh islam sama-sama bersuka. Tunggulah.. tak lama.. nanti dunia islam akan kembali menderita. Ketika itu, aku ingin bertanya, mungkin ini yang kalian mahukan,

PUAS HATI SEKARANG??!

Sumber: Facebook
Read more ...

APA YANG BOLEH KITA LAKUKAN UNTUK BANTU PALESTIN?



Assalamualaikum,

Usaha memboikot beberapa produk Yahudi mungkin dipandang remeh sesetengah pihak namun saya mengambil iktibar kisah di bwh :-

Semasa Nabi Ibrahim dibakar oleh kaumnya, ada seekor burung kecil comel yang menonton peristiwa itu, lalu terus terbang berulang-alik mencari air. Burung kecil itu menyedut dan mengisi air di dalam paruhnya lalu dilepaskannya ke atas unggun api yang membakar Nabi Ibrahim a.s. Itulah yang dilakukannya berulang-ulang kali, sehinggalah Nabi Ibrahim a.s. dikeluarkan daripada api.

Perbuatan burung kecil itu diperhatikan oleh makhluk Allah yang lain, lantas bertanya kepada burung kecil itu, "Mengapakah kamu bersusah-payah berulang-alik mengambil air, sedangkan kamu tahu api besar yang membakar Nabi Ibrahim takkan terpadam dengan sedikit air yang kamu siramkan itu?"

Lalu dijawab oleh burung kecil, "Walaupun aku tahu aku tidak berupaya memadam api tersebut, namun aku mesti berusaha untuk menegakkan kebenaran atas kemampuan yang terdaya oleh diriku sendiri, Allah tidak akan bertanya sama ada aku berjaya memadamkan api itu ataupun tidak! Aku lebih takut kepada Allah kerana Allah akan menyoal aku nanti, kelak di hadapan Allah aku tidak akan dipertanggung-jawapkan kerana aku telah berusaha melakukan sesuatu apabila melihat kezaliman!"

** Jika tidak mampu memberi untuk tabung palestine berusahalah utk berhenti menyumbang dana zionis



Read more ...

FAKTA-FAKTA MENARIK MENGENAI BANGSA YAHUDI DAN ISRAEL



  • Bangsa Yahudi adalah bersaudara dengan bangsa Arab. Yahudi adalah dari keturunan nabi Ishaq/Isaac A.S. dan Arab adalah dr keturunsn nabi Ismail/Ishmael A.S. Kedua-duanya adalah anak kepad nabi Ibrahim/Abraham a.s. Justeru kedua2 yahudi dan arab adalah Semitik.
  • Bangsa Yahudi meninggalkan Sepanyol/Spain ketika kejatuhan kerajaan Islam Andalusia pada tahun 1492 kerana sekian lamanya yahudi mendapat perlindungan dari kaum muslimin dan bukannya kaum kristian.
  • Lebih 80% immigran Yahudi di Israel bukanlah keturunan Yahudi yg asal di Palestine. Mereka adalah kaum Ashkenazi atau Khazar iaitu satu bangsa Germanic Caucasian yang memeluk agama Yahudi pada abad ke7 AD (refer Wikipedia). Yahudi yang asal dipanggil Sephardic yg hidup bersama muslimin Arab di Iberia dan Mizrahi yg hidup di bumi-bumi Arab seperti Yemen. Kebanyakan Mizrahi telah mmeluk Islam dan menjadi penduduk Palestine. Yahudi Ashkenazi adalah Yahudi jadi-jadian yang tiada kaitan dan hak ke atas Palestine/Jerusalem. Jika dilihat fizikal dan figur mereka tidak kelihatan Semitik seperti bermata hitam dan berambut hitam tapi mereka kebanyakannya bermata biru dan berambut blonde. Lebih kepada european look. Namun mereka yg lebih-lebih menuntut kononnya berhak ke atas Jerusalem sedangkan asal mereka adalah dr Eropah Timur dan Rusia.
  • Bangsa Yahudi telah ditindas sekian lama seperti peristiwa holocaust di Eropah dan 'pogrom' di Rusia. Namun Yahudi mndapat layanan saksama di bawah kerajaan-kerajaan Arab seperti Abbasyd dan Umayyad malah dilantik sebagai menteri dan diberi kebebasan beragama. Di bawah Turki Ottoman, Yahudi beribadat dgn aman bersama muslimin di Kota Jerusalem.
  • Yahudi dan Zionist adalah jauh berbeza. Yahudi adalah ummat beragama spt juga Islam dan Kristian. Namun Zionism adalah fahaman sekular yang bersifat ultra-nationalism yang invasive dan bertentangan dengan ajaran agama-agama Abrahamic. Pengasas Zionism iaitu Theodore Hertzl di akhir hayatnya telah mminta agar perampasan bumi palestin dihentikan namun sudah terlewat.

Read more ...

IBU BAPA LUAH PERASAAN BABY DIANIAYA DI TASKA

IBU BAPA LUAH PERASAAN BABY DIANIAYA DI TASKA, LUAHAN HATI IBU BAYI DIANIAYA TASKA TEMANKU MENARA PJD

Perkara yang saya ingin kongsikan berkenaan Taska ni. Mohon ibu bapa yang ingin hantar anak-anak ke taska, selalu la buat spotcheck. Tak kisah la taska mana-mana pon. Tengok keadaan anak korang. Jangan mudah percaya kepada pihak taska walaupun penuh dinding taska dengan sijil-sijil dr JKM (Jabatan Kebajikan Masyarakat). Ni yang terjadi pada anak aku. Muhammad Ammar Farish, 3 bulan. Entri ni bukan niat nk aibkan mana-mana pihak tetapi untuk dijadikan sebagai pengajaran. Kat sini saya cite bagi detail skt.

Saya (Ibu) booking Taska ni dari saya hamil 5 bulan lagi. Dengar-dengar cite taska ni sangat tip top. Buka facebook taska ni pon sampai boleh jatuh hati. Tak kisah la sampai kena bayar rm380 sebulan pon janji jagaannya okey kan. Yang penting ank kita selamat.

22 MEI 2014 - Saya pergi ke taska tersebut untuk lihat keadaan taska. Masa datang ni dalam pukul 3 petang macam tu. Diorang tengah mandikan budak-budak. Masa melawat bilik baby, terpandang pengasuh A ni tengah bagi baby mkn atas riba..then ade 1 baby lagi tengah menangis dalam keadaan telentang atas tilam berdekatan dengan pengasuh A. Tetiba pengasuh A ni tarik je tangan baby yang menangis tu ke arah dia. Depan mata saya pulak tu. Terkejut saya sbb main tarik-tarik gitu je. Bukan nak bangun dan dukung baby tu. Tapi time tu aku buat-buat tak nampak la. Dalam hati saya masih lagi positive thinking.

IBU BAPA LUAH PERASAAN BABY DIANIAYA DI TASKA, LUAHAN HATI IBU BAYI DIANIAYA TASKA TEMANKU MENARA PJD
Resit taska berjumlah RM540

30 MEI 2014 - Saya dan suami g wat bayaran kat taska. Rm160(pendaftaran) + rm380 (byrn bln jun). Total rm540.

2 JUN 2014 - Sepatutnya kami hantar Ammar ke taska..tapi sebab Ammar demam dan Doktor kata ammar kena demam campak, Saya tangguhkan dulu selama 2 minggu. Mertua dan adik ipar saya jaga Ammar kat rumah.

16 JUN 14 - 1st day hantar Ammar ke taska. Bekalkan susu badan tuk Ammar. Petang tu papa dia amik, diorg ckp ammar taknak minum susu. Suruh aku tukarkan ke botol MAM. Alasan diorg puting MAM lembut. Budak-budak kat taska tu semua guna botol MAM. Bkn aku taknak bagi..Botol MAM tu ade je kat rumah, tapi Ammar tolak botol tu. Saya bagi puting dari baby..rasanya lagi lembut dari puting MAM kan. Lagi pon aku siap-siap letak semua susu dlm 5 storage botol. Diorang cuma perlu tukar puting je. Nak kata Ammar tolak dari baby, adik ipar saya yang belum kahwin dan takde sijil JKM tu boleh je bagi dia susu..habis je pon. Kena la sabar sikit. Lain la kes kalau sendal bantal atas dada biar je baby susu sendiri. Yang tu memang tak boleh la..sebab Ammar suka tolak puting dengan lidah. Balik tu saya tengok 4 botol susu dah kosong. 1 botol lagi dia letak kat poket tepi beg..susu yg dah dipanaskan tapi tak habis..


17 JUN 14 - Hari ke 2 hantar Ammar, pengasuh dia yang bernama ZAN( kalau tak silap la, sebab saya tengok nama ni yang tulis dalam buku harian Ammar) cakap lagi pasal Ammar taknak susu. Nak jugak suruh aku tukar ke botol MAM. Saya tengok buku laporan Ammar dia minum 3 kali je susu. Saya rasa pelik lak..bagi 5 botol..mana lagi susu lagi 1 botol? Saya tanya Zan ni..dia macam alih-alih cite..then cakap "oo.. kami bg sikit-sikit". Saya diamkan dulu. Then saya pergi keje. Pukul 3 petang saya bawa kakak Ammar appointment dengan doktor pakar kulit kat Hospital Pusrawi. Mula-mula ingat taknak ambil Ammar..tapi saya tergerak hati nak ambil awal. Takut karang jumpa doktor lambat pulak. So sejam sebelum ambil saya dah call pihak taska cakap saya nak amik Ammar. Pukul 2.30 petang saya sampai taska masuk bilik baby, saya cari mana la Ammar ni..sekali saya tengok Ammar ni tengah tido sambil dibedung dengan selimut yg saya bekalkan. Ok lagi la kalau bedungkan. Tapi bedung tu sampai tutup separuh muka Ammar. Nampak mata ke rambut je. Saya cepat-cepat buka kain bedung tu. Nak kata anak saya tarik selimut sampai ke muka, saya tengok tangan dia berbedung kat sisi. Camne lak dia nak tolak selimut tu kan. Saya tengok kepala dia ade bintik-bintik merah. Saya tanye kat pengasuh kat situ, dia cakap nyamuk gigit. Kat taska banyak nyamuk. Sejuk-sejuk pon nyamuk ade kat sini..kami pon pakai ubat nyamuk eletrik je la. Dah tu masa nk balik, saya terpegang tepi beg. Panas yang amat. Saya amik le benda yg panas tu, Ya Allah susu anak saya. Sepanas-panas nya. Panas macam kita bancuh air panas tu. Kalau tuang dlm mulut pengasuh tu kompom leh melecur. Yang paling saya sedih tu susu badan. Habis la zat-zat susu tu rosak..ibarat anak saya minum air kosong je la. Saya pulun bangun 4.30 pagi setiap hari semata-mata untuk buat power pumping sebab nak anak saya dapat zat dair susu ibu. Sampai taska sesuka hati je rosakkan susu saya tu dan bagi anak saya minum. Saya terus jmpa penyelia taska, Kak Ani. then saya bagi dia pegang botol tu. Botol tu pon rasa lembik..sebab terlampau panas.



Saya : kak, memang cam ni ke taska panaskan susu? 



K.Ani: eh, panas sangat ni. Salah dh ni. Rosak dh susu ni. Xleh panas cmni. Ni susu diorg panaskan untuk minum pas mandi la ni.



Saya: panas sangat ni kak. Sama je cam sy bagi air kosong kat anak saya. ( masa ni saya sebak sgt rasa). Nanti akak tolong ye pesan kat pengasuh bg susu suam2 je.



K.Ani: ok2..nanti akak bgtau diorg.


Saya pon gi kat kete dan gerak ke Hospital pusrawi. Sampai kat parking pusrawi, saya amik susu tadi bagi suami saya pegang..masih panas lagi. Bukan suam ye..tp PANAS. saya mula terpikir..kalau la anak aku nk susu tetiba..camne diaorang nak bg susu yang tengah panas sangat tu kat Ammar. Patut la duk cakap ammar taknak susu. Dah bagi susu panas..sapa nak minumkan?


18 JUN 14saya hantar Ammar cam biasa. Tengok buku harian Ammar..susu hari Isnin tu dia tulis ammar minum 3 sesi. Tapi hari ni saya tengok dia tambah kat bawah tu jadi 4 sesi sebab saya pertikaikan mana susu lagi 1 botol tu. Pandaikan diorg. Main ubah-ubah rekod. Saya pakaikan siap-siap sweater. Taska tu sejuk. So dah pakai sweater.. tak perlulah selimutkan dia lagi. Takut jadi cam semalam. Selimut tutup sampai hidung. Saya sampai-sampai tengok muka si ZAN ni bukan main ketat. Pastu saya ckp kat dia, kak tak payah selimut la..semalam dh sampai tutup hidung. Zan ni diam je terus amik selimut ammar, lipat dan terus blah dair bilik baby. Memang kurang adab betul. Saya cakap lembut je. Dia leh wat parent camtu. Saya syak mesti sebab penyelia diorg tegur pasal susu semalam tu. Tapi klu ikut adab..dia minta maaf la kan kat parent. Ni tak..dia.lak wat muka ngan kita. Saya sabar lagi sbb pikir Ammar duk situ..takut diorg buat pape kat dia. Balik tu suami amik ammar, zan ni buat gak muka ketat kat suami aku.

19 JUN 14Saya hantar ammar, nampak si zan ni suruh kawan dia layan saya. saya letak je, ammar terus menangis. Lain macam plak aku rasa.Cam biasa sikit2 sebab amar taknak botol tu..siap ckp kat diaa kalau makcik dia jg ok..takde maslah la dia nak minum susu kat sini. Aih..cam saya menipu dia uplak. Memang la ammar tak berape nk minum susu dlm botol...tapi kalau ko bersabar sikit..dia minum la. Saya dh takde mood dh.so saya ckp try la dlu.. Ptg suami saya amik, diorang bising lak kat dia pasal botol susu lagi. Siap cakap kat taska ni ade time-time minum susu. Buksn setiap masa. Agak-agak la kan baby kot bukan toddler. Baby ni susu on demand. Klu time susu tu baby kenyang lagi..takkan nak paksa gak dia minum. Klu belom sampai masa menyusu dan baby dah lapar..kena tunggu la ye time menyusu. Bodohnya peraturan. Dh tu ckp ammar tido kejap2. Pastu nangis. Ammar ni kuat berak..saya dh maklumkan. Setiap hari saya bekalkan 8 keping pampers.tapi saya tgk yg luak 3 keping. Nampak sangat dibiar je pampers penuh baru tukar..saya kenal ank saya. Sehari berak dekat 10x. Camne nak tido nyenyak kalau dah bontot bertahi. Saya decide taknak hantar dah..sakit hati sangat2. Then on the way balik ammar berak lagi. Suami saya tukar pampers dia. Buka2 pampers tengok ade mitten ammar dlm tu. Memang biadap sangat2. Logik ke benda besar tu tak perasan ade dlm pampers. Bagi saya ni khianat. Saje nak cabar saya. Malam tu ammar demam. Sejak dari duk taska tengah2 tido ammar mengigau nanges2..tido pon terkejut2. saya syak mesti diorg de wat pape kat dia

IBU BAPA LUAH PERASAAN BABY DIANIAYA DI TASKA, LUAHAN HATI IBU BAYI DIANIAYA TASKA TEMANKU MENARA PJD

20 JUN 14saya call owner taska En. Hussin, bagitau semuanya. Tapi owner dia cakap kat saya camne leh jadi camtu? Diorang dh lama keje dengan saya. Dari bilik baby tak pernah ade parent yang repot..gaya dia cam aku reka2 cite la pulak..pekerja cam hampeh..lagi ko nak cakap diorang okey. Puihh. Dah tu saya tanye pasal bayaran. Dia minta saya wat surat dan cakap kata saya akan siasat perkara ni n akan amik tindakan. Siap cakap. taska ni rekod beesih kat JKM

20 JUN 14 - saya hanta surat keluarkan ammar dari taska. Saya bawa ammar ke opis.

25 JUN 14 - saya call JKM KL dan cite pasal taska ni. tak ingat saya cakap dengan sapa. Tapi perempuan. Dia tanye saya ape nama taska ni. Saya cakap takpe la..tak perlu saya bgtau. tak lama pastu dia ckp ni taska tempat keje kan. Under JKR ye? taska kat Menara PJD kan. Saya tanye camne puan boleh teka taska ni. Dia cakap dah ade beberapa orang parent yg mengadu tak puas hati dengan taska ni. Haaa.amik kau..rekod bersih konon. Pirahh. Dah tu ade jugak beberapa bekas parent bagitau taska ni memang ade tak puas hati. Anak diorg tak mandi la. Kebersihan tak dijaga la. Baru la saya tau.

14 JUL 14 - baru saya dpt blik duit anak saya. Tu pon setelah menunggu bape lama. Janji nak setel minggu lepas. Tapi haram. Aku mesej tanye..tak lama pastu dpt mesej dari mybnk bagitau de transaction dari taska temanku ni RM224. Punye byk dia ambik dari rm540. Anak saya just duduk 4 hari je. Dah tu owner langsung tak bls mesej saya minta maaf lewat bayar ke apa. No wonder la kan pekerja takde adab. Bos pon camtu. takpe la. Dia nk kaya cara cmtu. Mmg saya sumpah saya tak halalkan dunia akhirat. Apa yang pekerja-pekerja dia buat kat ank saya..khianat diorang pada anak saya..mmg saya tak halalkan sampai mati. Korang merangkak la cari anak saya kat akhirat nanti..minta maaf dengan dia. Setiap titis susu saya yang korang rosakkan..saya tak halalkan dunia akhirat..hak anak saya korng rosakkan.

IBU BAPA LUAH PERASAAN BABY DIANIAYA DI TASKA, LUAHAN HATI IBU BAYI DIANIAYA TASKA TEMANKU MENARA PJD
IBU BAPA LUAH PERASAAN BABY DIANIAYA DI TASKA, LUAHAN HATI IBU BAYI DIANIAYA TASKA TEMANKU MENARA PJD
IBU BAPA LUAH PERASAAN BABY DIANIAYA DI TASKA, LUAHAN HATI IBU BAYI DIANIAYA TASKA TEMANKU MENARA PJD
IBU BAPA LUAH PERASAAN BABY DIANIAYA DI TASKA, LUAHAN HATI IBU BAYI DIANIAYA TASKA TEMANKU MENARA PJD


Alhamdulillah ammar dapat pengasuh yang baik. Walau makcik tu takde sijil dari JKM..dia boleh jaga ammar dengan baik. Ammar minum susu pon abis..takde masalah langsung siap makcik tu suruh tambah bekal susu sebab dia dah kuat menyusu. Berbeza kan orang yang jaga budak penuh kasih sayang disamping cari rezeki dengan orang yg keje jaga budak semata-mata kerana duit.

Walaupon orang rasa ni perkara kecil..bagi saya tak..saya kecewa sangat2 bila anak saya di buat camtu. Harap2 ibu bapa lainpergig la tengok2 anak korang. Kesian mak2 perah susu untuk ank tapi anak minum susu yang dah rosak khasiatnya. Jangan percaya 100% pada pihak taska. Tapi Taska Darul Hannan Masjid Wilayah memang terbaik.

Saya bersumpah demi Allah apa yang saya coretkan ni adalah perkara yg benar. Bukan rekaan saya untuk jatuhkan mana-mana pihak. - PENGADU
Read more ...

KRONOLOGI PENUBUHAN NEGARA HARAM ISRAEL

Kronologi penubuhan negara haram israel

1896 : Theodor Herzl Yahudi kelahiran Budapest mengasaskan pembentukan Negara Yahudi moden. Tujuannya untuk menuntut dan membuat negara untuk orang Yahudi di Palestine, disokong oleh wang hasil sumbangan dari seluruh orang Yahudi di dunia. Herzl ini juga dikenal pendiri zionisme, yang juga tidak disetujui oleh orang Yahudinya sendiri.

1914 : Di Palestine tinggal 1200 orang Yahudi. Setelah kekalahan khilafah Othmaniyah dalam perang dunia pertama, Palestine menjadi bola permainan para penjajah dan para Zionis ada di sisi British dan Amerika.

1917 : Tanggal 2 November menteri luar British Lord Balfour menandatangani Deklarasi Balfour untuk membangun negara yahudi. Sebulan kemudian masuklah tentera British ke Baitul Maqdis (Jerusalem).

1920 : Gabungan Negara-negara menyerahkan mandat Palestine kepada British. Akibatnya datanglah 75.000 lagi orang Yahudi ke Palestine. Negara-negara Arab tidak menyetujui didirikannya negara Yahudi di Palestine.

1922 : Transjordania dipisahkan dari daerah mandat. Sebagai perwakilan orang Yahudi dibuatlah Jewish Agency. Di tahun itu lebih kurang 80.000 orang Yahudi tinggal di Palestine

Rentetan Palestin Kehilangan Tanah

1933 : Di Jerman berlaku penghapusan etnik Yahudi secara sistematik oleh Adof Hitler.

1936 : Masyarakat Arab menentang politik masuknya orang Yahudi ke Palestine tapi orang Yahudi dibantu oleh tentera Inggeris.

1937 : Sesudah pemerintah Mandat membatasi imigrasi dan pembelian tanah oleh orang Yahudi, timbullah ketegangan yang dilakukan oleh organisasi bawah tanah Yahudi terhadap orang Inggeris.

1939 : Pendidikan sebuah brigade Yahudi untuk memasukkan orang Yahudi ke Palestine

1945 : Suruhanjaya Inggeris Amerika menganjurkan penerimaan 100,000 orang Yahudi di Palestine, tapi kemudian ditolak oleh Inggeris sehingga menyebabkan rusuhan di antara Yahudi - Palestine.

1947 : UNO menganjurkan pemisahan Palestina dan pembentukan negara Yahudi dan Arab. Perang antara Yahudi dan Arab bertujuan menghindarkan dilanjutkannya rencana itu.

1948 : Inggris mengakhiri Mandatnya atas Palestine dan pada 14 Mei meninggalkan Palestine. Tentera Yahudi memasuki Palestine dan mengusir orang Palestine yang didukung oleh negara-negara Arab. Di hari yang sama Ben Gurion mengisytiharkan kemerdekaan Israel di kota yang dibentuk mereka, Tel Aviv, sehingga kemudian menyebabkan perang hari pertama Timur Tengah.

1949 : Setelah perang, Israel memenangi peperangan dan bangsa-bangsa bersatu mengakui Israel sebagai sebuah negara sehinggalah sekarang.

Sumber: facebook
Read more ...

10 KHASIAT MAKAN BUAH KURMA YANG PERLU DIKETAHUI

10 Khasiat Buah Kurma Yang Perlu Anda Tahu

kurma segar, tamar segar, khasiat buah kurma,kelebihan buah kurma
Buah Kurma Segar

1. Buah Kurma dapat mencegah Penyakit Kronik Seperti Jantung & Kencing Manis , amalan memakan buah kurma setiap hari boleh mengurangkan risiko seseorang itu diserang penyakit kronik seperti jantung dan kencing manis kerana mengandungi zat galian seperti potasium, kalsium dan zat besi yang boleh menyihatkan sel darah merah.Berdasarkan kajian Kaum Arab Badui, yang makan buah kurma secara teratur, menunjukkan kadar pengidap penyakit kanser dan jantung yang sangat rendah.

2. Buah kurma mampu memanaskan badan dan merangsang kesihatan wanita hamil dan anak yang dikandung, memudahkan wanita bersalin dan memberi tenaga tambahan.

3. Saidina Ali r.a. meriwayatkan “Barang siapa yang memakan 7 butir tamar (buah kurma) setiap hari, ia akan membunuh semua kuman di dalam badannya”.

4. Kanak-kanak digalakkan memakan lebih banyak buah kurma kerana ia memberi khasiat dari segi proses pembesaran, sekaligus membentuk minda kanak-kanak yang sihat.

5. Membentuk Sifat Penyabar, Bersopan Santun Dan Cerdas Pemikiran

Maksud hadis Rasulullah s.a.w. : “Berilah makan buah kurma kepada isteri-isteri kamu yang hamil, kerana sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan itu, menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya.”

“Melentur buluh biar dari rebungnya.” Islam mengajar kita mendidik anak sejak dari dalam kandungan ibu agar anak yang bakal dilahirkan itu dibentuk mengikut rohaniah yang suci serta memiliki tubuh badan yang sihat dan minda yang cerdas. Buah kurma merupakan makanan yang mampu membentuk insan yang berperibadi luhur.

buah kurma kering, tamar kering, kelebihan buah kurma, kelebihan memakan tamar, khasiat buah kurma
Buah Kurma Kering
6. Mengambil Keberkatan Sewaktu Kelahiran. Diriwayatkan daripada Abu Musa r.a. katanya: “Anakku lahir, lalu aku membawanya kepada Nabi s.a.w. lalu baginda menamakannya dengan nama Ibrahim dan meletakkan pada lelangitnya dengan buah kurma.”

7. Buah Kurma Makanan Yang Paling Sempurna.Maksud Sabda Rasulullah s.a.w. : “Rumah yang tiada kurma nescaya penghuninya kelaparan.”

8. Melalui petua tertentu, buah kurma dimakan bersama badam dan madu untuk menyembuhkan penyakit. Buah kurma dikatakan menambah tenaga seksual atau batin. Jus buah kurma mungkin baru di negara ini, sebaliknya di negara pengeluar selain dimakan segar, kering atau salai, buah kurma dibuang biji dan diganti dengan kacang tanah, badam atau gajus bagi mengenakkannya. Buah kurma juga dibuat jem, sirap atau bahan tambahan dalam aiskrim.

9. Kandungan vitamin A dan C adalah amat tinggi apabila buah kurma di peringkat Rotab atau khalal

10. Buah Kurma kaya dengan serat yang dapat mencegah dari mendapat barah usus.

Walaupun buah padang pasir itu sukar dibeli dinegara ini selain Ramadhan, orang ramai khususnya umat Islam boleh menjadikan jus buah kurma yang dipasarkan sebagai pilihan alternatif.Selain berbuka puasa, buah kurma juga harus menjadi makanan pilihan umat Islam ketika bersahur seterusnya menjana tubuh sehingga waktu berbuka. Banyak khasiat buah serta tumbuh-tumbuhan yang Allah jadikan yang masih manusia tidak tahu .

Dengan sebab itulah pengambilan buah kurma itu tidaklah sekadar penting pada bulan puasa atau ketika seseorang itu sedang berpuasa, sebaliknya memakan buah kurma wajar dijadikan amalan harian.

SUMBER : Facebook
Read more ...

BERKESAN KE KALAU BOIKOT BARANGAN YAHUDI?

Assalamualaikum...
kita berdoa...
tapi mana usaha kita?

kita.. ehem.. saya tak mampu angkat senjata bersama mereka,
tapi itu tak bermakna saya tak boleh buat apa-apa

"Barangsiapa mengerjakan kebaikan walau sebesar zarah pun, nescaya dia akan melihat (balasan) nya. Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan walau sebesar zarah pun, nescaya dia akan melihat (balasan) nya pula.”
( Surah Az-Zalzalah ayat 7-8 )


target kita jauh.. tapi insyaallah akan buahkan hasil.. rujuk peta minda bawah ni untuk lebih jelas..
Ya, McD Malaysia ada buat kenyataan tidak menyokong Israel 'secara lansung'..
tetapi McD ialah francais McD corporation.. nak tak nak mereka kena bayar 'sewa' jenama McD yang digunakan..
McD corporation pulak secara nyata telah menjadi antara penyumbang terbesar Jewish United Fund di Chicago.
'Sewa' oleh McD Malaysia ini merupakan salah satu sumber keuntungan McD Corporation.. 
nampak permainannya di situ??

buktinya dah tersebar luas.. bolehlah korang ambil peluang untuk google sendiri :P



saya bukanlah pakar ekonomi.. so rajin-rajinlah baca penjelasan oleh Prof Madya Dr Haji Hafidzi Mohd Nor
McD tidak akan terjejas dengan kempen boikot.Yang menurun mungkin market share sahaja. Makna kata jika market share McD dalam perniagaan makanan segera ialah 70% mungkin berkurangan beberapa % sahaja. (katakan tinggal 60%). McD akan terus beroperasi spt biasa kerana dia tak menanggung kerugian - cuma keuntungan terjejas sedikit (Kemungkinan pelbagai tawaran harga yang menarik dan strategi pengiklanan yang makin agresif adalah isyarat bahawa 'kempen boikot' semakin menggigit).

Jadi pekerja McD boleh terus bekerja dan tidak akan hilang pekerjaan. Cuma masalah mungkin timbul bagi pekerja McD yang terkesan dengan maklumat hubungan di antara McD dan Israel (McD tidak pernah menafikan hubungan ini meskipun kempen seruan boikot ini dilancarkan dari UK - diterajui oleh Inminds, UK. Mereka mungkin akan berhadapan dengan rasa bersalah - rasa bersalah ini didorong oleh iman atau rasa kemanusiaan. Ini soal hati, dan jika seseorang itu melakukan sesuatu yang berlawanan dengan 'conscience' (rasa hatinya) maka dia akan mengalami konflik jiwa - rasa serba salah. Untuk golongan pekerja McD dalam kategori ini jangan bimbang ada jalan keluar. 

Dr Yusuf Qardhawi, ulama tersohor dan paling prihatin dalam isu Palestin memberi panduan umum.

- Jangan berhenti kerana seseorang itu akan kehilangan punca pendapatan, apatah lagi jika dia ada tanggungan. Jika dia berhenti dalam keadaan tidak ada mata pencarian yang lain - dia telah melakukan kezaliman ke atas dirinya dan keluarganya. Fitnah berhenti bekerja di McD lebih besar kerana kehilangan mata pencarian.

- Bagaimana utk mengelakkan ini? ikhtiarlah untuk mencari kerja lain yang menawarkan gaji yang setimpal atau lebih baik. Hanya setelah memperoleh peluang kerja dengan tawaran gaji yang serupa atau lebih baik barulah berhenti bekerja di McD.

- Bagaimanakah jika tidak dapat juga pekerjaan lain. Jawapannya teruskanlah bekerja di McD. Tetapi Allah itukan maha pemberi rezeki ar-Razzaq. Mohonlah kepada Allah Rabbul Jalil, DIA tahu isi hati kita dan DIA akan memberi jalan keluar kepada hamba-hambaNYA yang bertakwa dengan punca-punca rezeki yang tidak disangka-sangka oleh hambaNYA (Bukankah kita yakin dengan 'ayat Seribu Dinar tu? Janganlah dijadikan hiasan sahaja tetapi tidak ada kesungguhan untuk menghayatinya).

Ramai juga yang bertanya untuk membela pekerja McD (yg jumlahnya 10,000 orang menurut satu sumber). Pekerja McD tidak perlu pembelaan sebenarnya - rezeki mereka terjamin dengan jalan-jalan keluar yang digariskan di atas.

Lebih baiklah mereka mengenangkan nasib 1.7 penduduk Gaza, 3.5 juta penduduk Palestin di tebing Barat, 500,000 rakyat Palestin yang terkepung di Baitul Maqdis dan 5 juta rakyat Palestin di khemah-khemah pelarian di Lubnan, Syria, Jordan dan lain-lain tempat.

Di sini kita merisaukan sahabat-sahabat kita yang kehilangan mata pencarian di bumi bertuah Malaysia ini? Bagaimana dengan saudara-saudara kita di sana yang mungkin kehilangan nyawa, ibu-bapa dan anak-anak akibat dibunuh tanpa peri kemanusiaan. Dan jika dibiarkan hidup dinafikan pula hak yang paling asasi, makanan, minuman, ubat-ubatan, bahan api dan rumah untuk berteduh.

Semoga kita tidak berbalah lagi dalam isu ini. Kami mendoakan semua pekerja McD agar tenang dengan pilihan-pilihan yang ada. Ingatlah Allah tidak akan menganiaya anda disebabkan oleh kedudukan anda, Allah akan bantu anda jika anda bantu agama Allah.

"Tolonglah agama Allah, nescaya Allah akan menolong kamu dan meneguhkan kedudukan kamu di bumi"

buatlah yang termampu...
sebagai penutup.. kita mesti ingat.. Allah banyak beri amaran pada kita tentang bahaya (sekumpulan) Yahudi..
So, adalah satu usaha yang bijak untuk kita usaha menyekat penindasan mereka ke atas saudara-saudara kita..

  1. Keras hati dan dzalim (Al-Baqarah:75,91,93,120,145,170; An-Nisa:160; Al-Maidah:41)
  2. Kebanyakan fasik dan sedikit beriman kepada Allah SWT (Ali Imran:110; An-Nisa:55)
  3. Musuh yang paling bahaya bagi orang-orang Islam (Al-Maidah:82)
  4. Amat mengetahui kekuatan dan kelemahan orang-orang Islam seperti mereka mengenal anak mereka sendiri (Al-An’am:20)
  5. Mengubah dan memutarbalikkan kebenaran (Al-Baqarah:75,91,101,140,145,211; Ali Imron:71,78; An-Nisa:46; Al-Maidah:41)
  6. Menyembunyikan bukti kebenaran (Al-Baqarah:76,101,120,146; Ali Imron:71)
  7. Hanya menerima perkara-perkara atau kebenaran yang dapat memenuhi cita rasa atau nafsu mereka (Al-Baqarah:87,101,120,146; Al-Maidah:41)
  8. Ingkar dan tidak dapat menerima keterangan dan kebenaran AlQuran (Al-Baqarah:91,99; Ali Imran:70)
  9. Memekakkan telinga kepada seruan kebenaran, membisukan diri untuk mengucapkan perkara yang benar, membutakan mata terhadap bukti kebenaran dan tidak menggunakan akal untuk menimbangkan kebenaran (Al-Baqarah:171)
  10. Mencampuradukkan yang benar dan yang salah, yang hak dan yang batil (Ali Imran:71)
  11. Berpura-pura mendukung orang Islam tetapi apabila ada di belakang orang-orang Islam, mereka mengutuk dengan sekeras-kerasnya (Al-Baqarah:76; Ali Imran:72,119)
  12. Hati meraka sudah tertutup akan Islam karena dilaknat oleh Allah SWT yang disebabkan oleh kekufuran mereka sendiri (Al-Baqarah:88,120,145,146)
  13. Kuat berpegang pada rasa kebangsaan mereka dan mengatakan bahwa mereka adalah bangsa yang istimewa yang dipilih oleh Tuhan dan menyakini agama yang selain daripada Yahudi adalah salah (Al-Baqarah:94,111,113,120,135,145; Al-Maidah:18)
  14. Tidak akan ada kebaikan untuk seluruh manusia jika mereka memimpin (An-Nisa:53)
  15. Tidak suka, dengki, iri hati terhadap orang-orang Islam (Al-Baqarah:90,105,109,120)
  16. Mencintai kemewahan dan kehidupan dunia, bersifat tamak dan rakus, menginginkan umur yang panjang dan mengejar kesenangan serta takut akan kematian (Al-Baqarah:90,95,96,212)
  17. Berkata bohong, mengingkari janji dan melampaui batas (Al-Baqarah:100,246,249 Ali Imran:183,184; An-Nisa:46)
  18. Berlindung di balik mulut yang manis dan perkataan yang baik (Al-Baqarah:204,246; Ali Imran:72; An-Nisa:46)
  19. Mengada-ada perkara-perkara dusta dan suka kepada perkara-perkara dusta (Ali Imran:24,94,183,184; Al-Maidah:41)
  20. Berlaku sombong dan memandang rendah terhadap orang-orang Islam (Al-Baqarah:206,212,247)
  21. Tidak amanah dan memakan hak orang lain dengan cara yang salah (Ali Imran:75,76; At-Taubah:34)
  22. Selalu melakukan kerusakan dan menganjurkan peperangan (Ali Imran:64) 

 Nota kaki : Boikot Jangan Tak Boikot.. Walaupun tak banyak, tapi sedikit demi sedikit akan ada effectnya jugak..sekian..wassalam..
Read more ...

SAH KE SOLAT JUMAAT KALAU TAK DENGAR KHUTBAH?



Assalamualaikum,

Jawapannya adalah solat Jumaat tersebut sah jika orang yang tidak mendengar khutbah tersebut datang lambat atau tertidur. Cuma, dia tidak mendapat kelebihan-kelebihan tertentu sebagaimana dinyatakan Rasulullah.S.A.W.
Read more ...

KELEBIHAN BERDOA


kelebihan berdoa, doa senjata orang mukmin, doa, waktu mustajab berdoa

Doa ialah rayuan, rintihan serta permohonan seseorang hamba kepada Allah S.W.T, Tuhan semesta alam. Kita disuruh berdoa kerana Allah S.W.T amat sukakan kepada orang yang sentiasa meminta dan memohon sesuatu daripada-Nya. 

     Allah S.W.T tidak seperti manusia iaitu manusia apabila dipinta atau memohon sesuatu daripadanya lama-kelamaan akan merasa bosan dan pastinya akan menimbulkan perasaan benci dan dendam. Manakala Allah S.W.T pula semakin diminta daripada-Nya maka semakin Dia cintakan dan kasihkan kita sebagai hamba-Nya.

       Allah S.W.T berjanji akan memperkenankan segala pemintaan hamba-Nya yg beriman serta beramal soleh serta tidak menyalahi syarat-syaratnya. Hal ini selaras dengan firman-Nya:

Dan Tuhanmu berfirman:"berdoalah kepadaKu, nescaya akanKu perkenankan bagimu." (Surah Ghafir:60)

         Doa juga merupakan suatu ibadat.Sabda Baginda Rasulullah s.a.w. :

"Berdoa itu merupakan suatu ibadat dan Allah berfirman: Berdoalah kepadaKu, nescaya akan ku perkenankan untuk kamu." (Abu Daud Al-Tirmizi dan Ibn Majah) 

        Allah sebenarnya malu untuk menolak atau menghampakan permintaan hambaNya, sepertimana sabda baginda s.a.w. :

"Sesungguhnya Tuhan kamu yang mulia, amat pemalu terhadap hambaNya apabila hambaNya mengangkat kedua belah tangannya memohon kepadaNya (berdoa) untuk menolak kedua tangannya itu dengan kosong." (Abu Daud, Al-Tirmizi dan Ibn Majah) 

         Doa yang dipanjatkan oleh hamba-Nya akan diperkenankan melalui 3 bentuk, sepertimana sabda Baginda s.a.w. :

"Mana mana muslim yg berdoa kepada Allah dengan suatu doa dan dia tidak berdosa serta tidak memutuskan hubungan silaturrahim, melainkan diberikan oleh Allah dengan salah satu dari 3 bentuk: sama ada disegerakan apa yang dia doakan atau sebagai simpanan bekalan pada hari Akhirat ataupun diselamatkan daripada sebarang kejahatan.Para sahabat berkata: Oleh itu,kita perbanyakkan (berdoa).Baginda bersabda: Allah itu lebih bayak lagi (rahmatNya)."()al-Tirmizi dan Ahmad)

       Jadi, sempena bulan Ramadhan Al-Mubarak ini, kita kena la berdoa banyak-banyak supaya Allah sentiasa kasihkan kita. Sekian..

Read more ...

DOA QUNUT NAZILAH SEBAGAI SENJATA UMAT ISLAM

doa qunut, doa qunut nazilah, senjata umat islam, doa senjata mukmin, qunut nazilah, cana nak buat qunut nazilah, ayat doa qunut nazilah
Doa Qunut Nazilah

Asslamualaikum,
         
      Israel kini sudah sangat melampau mereka dalam penyerangan mereka terhadap Pelestin. Jadi, kita yang berada di Malaysia yang mana tak dapat membantu mereka dari segi zahir, marilah ramai-ramai kita bantu mereka dengan cara batin iaitu doa. Salah satu caranya ialah dengan membaca doa qunut nazilah.

Apa itu DOA QUNUT NAZILAH?

Doa Qunut bermakna membaca doa untuk bencana supaya Allah melindungi kita dari sebarang bahaya.

Cara membaca DOA QUNUT NAZILAH


Qunut Nazilah boleh dibaca pada setiap solat fardhu: Zohor , Asar , Maghrib , Isya ' dan Subuh . Ia boleh dibaca di akhir rak'at selepas bangun dari Ruku ' untuk I'tidal .

Doa dibacakan ketika dalam keadaan I'tidal . Ada tiga cara untuk membaca doa. Imam boleh memilih mana-mana cara yang berikut:
  • Membaca doa qunut seperti biasa dibacakan ketika solat Subuh .
  • Membaca doa qunut Nazilah sahaja.
  • Membaca doa qunut Subuh diikuti dengan doa qunut Nazilah .
Peringatan :
  • Jika Imam tidak menghafal doa qunut Nazilah seperti yang dilampirkan, membaca doa qunut seperti biasa dibacakan di solat Subuh. Kemudian, doa qunut Nazilah boleh dibaca selepas solat.
  • Imam hendaklah memberitahu ma'mum bahawa doa qunut Nazilah akan dibaca di dalam solat agar mereka boleh mengaminkan doa tersebut.

Read more ...

PERATUTAN BARU UNTUK TINTED OLEH JPJ BERKUAT KUASA JUN 2014

     Awal tahun ni , penulis ada meluahkan rasa ketidak puas hati tentang perturan tinted yang terdahulu (ARTIKEL ) meemandangkan cuaca di Malaysia kini semakin panas terik. Tambahan lagi, kadar jenayah mencuri barang dalam kereta juga meningkat. Oleh itu, ramai pengguna kenderaan mahu JPJ mengubah akta terdahu agar kadar ketelusan cahaya masuk ke dalam kereta direndahkan untuk mengelak pengguna di dalam kereta berasa bahang panas. Kini , JPJ telah mendengar luahan hati pengguna dan meminda peraturan lama ke peraturan baru . Segala butiran dalam bentuk teks dan gambar berada di bawah:

PERATURAN BARU


PERATURAN LAMA


LATARBELAKANG

Bengkel Kajian Semula Peraturan Penggunaan Cermin Gelap bagi Kenderaan telah diadakan pada 2 -3 Jun 2104 di Holiday Inn, Glenmarie Kuala Lumpur.  Bengkel ini dihadiri oleh seramai 100 peserta yang merangkumi agensi kerajaan, NGO serta swasta.  Pada hari pertama, PDRM, JPJ, MIROS dan JKJR telah membuat pembentangan berhubung dengan penggunaan cermin gelap. Pembentangan meliputi impak yang terbaik kepada rakyat sebagai pengguna,  kesalinghubungan penggunaan cermin gelap dengan aspek keselamatan jenayah dan keselamatan jalan raya,  penyeragaman amalan penguatkuasaan antara JPJ dengan PDRM di jalan raya dan penguatkuasaan di premis aksesori kenderaan.
Bengkel Kajian Semula Peraturan Penggunaan Cermian Gelap bagi kenderaan mengesyorkan kepada Kementrian Pengangkutan Malaysia supaya kadar ketulusan cahaya (VLT) Seperti berikut:-
 1) bengkel memutuskan supaya peniaga yang menual aksesoru cermin gelap mempunyai alat menguji VLT bagi mebgelakkan pengguna tidak menepati spesifikasi
2) jika cadangan syor diluluskan, JPJ dan KPDNKK akan menyeragamkan kadar peratusan filem cermin gelap di pasaan dengan kerjasama SIRIM
3) JPJ mengingatkan pemegang permit import (AP) kenderaan mematuhi peraturan dengan menukar cermin yang tidak menepati spesifikasi sebelum dijual bagi mengelakkan pengguna tidak terdedah kepada kesalahan peraturan berkenaan
4) JPJ tidak pernah mengeluarkan dijil kelulusan dan penggunaan filem gelap kepada permis aksesori kenderaan

 Berikut adalah antara usul lain yang dibentangkan dan dibincangkan dalam bengkel tersebut :
  • Peniaga eksesori cermin gelap wajib mempunyai alat penguji VLT
  • Menyeragamkan kadar peratusan filem cermin gelap yang ada dipasaran
  • Cermin kereta import mesti mengikut spesifikasi yang ditetapkan sebelum dijual
  • Tiada sijil kelulusan cermin gelap pernah dikeluarkan oleh JPJ
Peratusan tahap ketelusan cahaya (VLT) yang dibenarkan :

Cermin hadapan - 70%

Cermin sisi hadapan - 50%

Cermin sisi belakang - 25%

Cermin belakang - 25%

Read more ...

KESIMPULAN PENUH KEPADA SEMUA TEORI KEJADIAN MH370 DARI BRADO KAPAK



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Selawat dan Salam ke atas Junjungan Besar Baginda Rasulullah SallALLAHu Alaihi Wa Aalihi Wasallam serta seluruh Itrah Ahli Baitnya dari awal dan akhir. Semoga dengan mereka kita mendapat lebih banyak ilmu dan akan menerima payung syafaat Baginda Rasulullah di hari akhirat kelak, insyaALLAH.
"Wamakaru WamakaraALLAH, WALLAHu Khairul Maakirin. Dan mereka melaksanakan rencana dan ALLAH juga merencana, dan perencanaan ALLAH itulah sebaik-baik perencanaan." QS Ali Imrah: 54.

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia dan inayatNYA, saya berjaya juga menyiapkan artikel "Grand Finale" ini disini pada malam ini, iaitu tepat jam 2.58 pagi waktu Malaysia diteratak saya tempat saya sering berfikir dan menganalisa. Setelah lebih 20 hari saya meneliti dan menganalisa, akhirnya saya temui jawapan mengenai misteri MH370 ini. Alhamdulillah saya panjatkan kesyukuran kepada ALLAH SWT kerana, daripada DIA jualah saya mendapat ilham dan juga jalan untuk menyelesaikan misi pencarian saya mengenai MH370 ini.

Jutaan terima kasih saya ucapkan kepada semua yang terlibat dalam misi saya ini dan kepada semua yang pernah bersama saya sepanjang saya mencari jawapan tentang MH370 ini, SYABAS dan TAHNIAH saya ucapkan kepada anda semua kerana telah menjadi sebahagian daripada sejarah negara. Jutaan terima kasih juga saya ucapkan kepada semua pembaca yang setia menanti artikel saya ini diterbitkan. Terima kasih tak terhingga kepada semua authorized personyang telah banyak membantu saya dalam misi saya.

Akhirnya, selesai juga artikel saya tentang MH370. Semoga dengan tertutupnya cerita ini di blog saya dapat merungkaikan kesulitan dan juga keanehan yang terjadi sepanjang hilangnya MH370. Untuk makluman, saya telah menganalisa hampir kesemua berita semasa daripada 9 Mac 2014 sehingga semalam (29 Mei 2014), iaitu lebih kurang selama 81 hari. Saya telah meneliti hampir kesemua teori dan juga rumours berkenaan MH370 termasuklah hal Diego Garcia, Kazakhstan, Mongolia, teori Philips Wood, teori berpatah balik, teori rampasan, teori teroris, dan pelbagai lagi yang tak dapat saya nyatakan kesemuanya disini.

Sejujurnya, pada 27 Mac 2014 lagi jawapan sudah ada, namun tidak dapat diterbitkan atas beberapa sebab. Akhirnya, selepas rasa bersalah saya menyimpan kebenaran daripada pengetahuan orang membuak-buak, maka pada malam ini terbitlah artikel terakhir ini sebagai menutup kesemua teori dan juga kajian yang telah saya lakukan. Saya amat berharap artikel ini mendapat perhatian dunia baik rakyat biasa waima pihak berwajib. Saya yakin, ramai yang sudah tahu perkara yang sama dengan yang saya bentangkan ini, namun tidak ada yang bersuara dengan menulis artikel panjang lebar seperti ini.

Saya berharap, setelah anda semua membacanya, sebarkanlah agar lebih ramai yang tahu mengenai misteri ini dan supaya ia tidak ditutup begitu sahaja ditelan masa dan waktu. Saya amat berharap agar MH370 ini dibongkarkan juga dimedia massa dengan mana-mana pihak berwajib tampil untuk menunjukkan bukti bergambarnya.

Saya memohon maaf kerana TIADA bukti bergambar mengenai MH370 yang dapat saya paparkan dalam artikel ini kecuali bukti bertulis dan juga bukti yang saya dapat melalui cross-referencing.

Tanpa melengahkan masa, ayuh sama-sama kita baca artikel tergempar ini...

Selamat menelaah. Semoga beroleh jawapan !

MULA!

*Artikel ini ditulis berdasarkan penelitian dan juga pemerhatian oleh Brado Kapak sendiri danteam members nya selama lebih 40 hari. Sila baca dengan tenang untuk mengelakkan anda menjadi keliru. Ini artikel terakhir berkenaan MH370 oleh Brado Kapak. Sekiranya ia tepat, maka ia hanya kebetulan sahaja. Sekiranya ia tidak benar, maka ia berpunca dari kelemahan kami menganalisa dan meneliti. Bacalah dengan hati yang terbuka....

1. Pada 8 Mac 2014, sebuah pesawat kepunyaan MAS Airlines, Boeing 777-200ER penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur International Airport (KLIA) menuju ke Beijing telah dilaporkan hilang daripada radar. Pesawat ini disahkan hilang oleh menara kawalan pada sekitar jam 8 pagi hari yang sama sedangkan ping radar terakhir yang dikesan adalah pada jam 2.37 pagi waktu Malaysia.

2. MH370 menghantar isyarat komunikasi kepada Air Traffic Control (ATC) menara kawalan di KLIA ialah pada jam 1.19 pagi waktu Malaysia. Sila rujuk gambar ini. Manakala MH370 telahpun melakukan 'handshake' dengan Vietnam melalui Immarsat dan menghubungi menara kawalan udara bandar Ho Chi Minh City adalah pada sekitar jam 1.16 pagi waktu Malaysia. Ketika itu MH370 sedang memasuki perairan Vietnam.

3. Itu adalah laporan terakhir MH370 yang berjaya dicatatkan dalam mana-mana media antarabangsa. Selepas itu tiada lagi laporan isyarat komunikasi antara MH370 dengan mana-mana menara kawalan udara atau dengan mana-mana radar. Hanya ping radar terakhir yang berjaya dikesan adalah sekitar jam 2.37 pagi sahaja. Rujuk gambar ini untuk melihat data radar terakhir pesawat. Abaikan kesilapan PM dan AM yang tertera pada gambar tersebut. Artikel ini telah mengesahkan bahawa komunikasi radar terakhir dengan MH370 adalah sekitar jam 2.30 ke atas, iaitu lebih kurang jam 2.40 atau 2.50 pagi waktu Malaysia.

4. Sekitar jam 2.50 pagi waktu Malaysia, MH370 sudah tidak lagi menghantar ping kepada radar dan data radar mengesahkan bahawa pesawat telah turun menjunah kepada satu ketinggian yang tidak dapat dikesan radar.

5. Saya sifatkan sebenarnya, pada ketika itulah MH370 sudahpun jatuh tenggelam ke dasar lautan. Iaitu kira-kira beberapa minit sebelum jam 3 pagi.

6. Satu letupan kecil telahpun berlaku diudara yang mengakibatkan kokpit pesawat terputus hubungan dengan mana-mana menara radar terdekat dan kesemua sambungan elektronik dalam badan pesawat terputus. Rujuk artikel ini dan ini.

7. Saya tidak tahu bagaimana letupan itu terjadi dan mengapa pesawat masih terus terbang dalam tempoh beberapa minit sebelum ia terhempas. Perlu diingatkan, kesemua pesawat Boeing sebenarnya mempunyai satu sistem kawalan jarak jauh yang boleh dikawal oleh pusat kawalan pesawat Boeing yang berada di luar negara. Rujuk artikel ini dan ini untuk mengesahkan bahawa kesemua pesawat Boeing telahpun dipasang dengan satu sistem kawalan jarak jauh bertujuan kononnya untuk mengelakkan sebarang tindakan terorisme atau rampasan kapal.

8. Saya sifatkan sebenarnya pemasangan sistem ini bertujuan bukanlah untuk mengalihkan atau mengelakkan terorisme dan rampasan kapal semata-mata, namun ia boleh berdwi-fungsi iaitu melaksanakan arahan dari orang tertentu demi kepentingan tertentu. Contoh paling mudah adalah MH370.

9. Berdasarkan artikel ini, mereka telah mendengar satu dentuman yang kuat di udara pada sekitar jam 1.30 pagi ke atas waktu Malaysia namun tidak melihat apa-apa di udara. Mereka hanya melihat cahaya putih dan juga lampu kuning sekitar jam 2.30 pagi ke atas waktu Malaysia.

10. Saya telah meneliti dan menganalisa hampir kesemua berita, rumours, diversi informasi, info risikan, sumber-sumber tertutup, data-data bertulis dan juga pelbagai gambar sebelum menulis artikel ini.

11. Berdasarkan penelitian dan juga penganalisaan saya, MH370 telahpun diletupkan diudara yang mana ia telah mengakibatkan kokpit dalam pesawat malfunction ataupun failure dan pesawat telah dikawal dari jarak jauh dengan menghalakannya ke arah Laut China Selatan dalam perairan Spratly.

12. Berdasarkan penelitian dan juga penganalisaan saya, MH370 telahpun jatuh dalam kawasan bulatan merah (rujuk gambar bawah, abaikan kesilapan ejaan yang terjadi).

Track yang dilencongkan

13. Gambar di atas adalah gambar yang saya sendiri tandakannya berdasarkan pemerhatian dan juga penelitian saya. MH370 telahpun jatuh tenggelam dalam kawasan bertanda bulatan merah di dalam perairan 3 buah negara, iaitu Vietnam, Filipina dan juga Malaysia.

14. MH370 TIDAK boleh terhempas dalam perairan China kerana pesawat tersebut sedang membawa kargo berharga yang hendak dihantar ke China melalui lapangan terbang Beijing.

15. Penerbangan MH370 sebenarnya telahpun dirancang awal dan tarikh penerbangan serta rampasan yang terjadi pun telah dilakukan dengan teliti.

16. Saya sifatkan rampasan MH370 bukan bersifat terorisme atau rampasan hendak berebutkan harta. Pada saya, rampasan tersebut adalah bagi menghalang negara kuasa besar daripada memperluaskan kekuasaannya dan kargo di dalam MH370 harus disekat daripada terus dihantar kepada China.

17. Sebelum saya terlupa, sekitar jam 1.30 pagi, MH370 telahpun menutup sambungan isyarat komunikasinya dengan menara kawalan udara di KLIA dan TIADA isyarat komunikasi daripada MH370 yang berjaya dirakamkan selepas jam 1.30 pagi. Rujuk artikel ini untuk pengesahan.

18. Untuk makluman semua, Kapten Zaharie, pilot MH370 adalah merupakan orang pertama yang pernah membawa pesawat Boeing 777 daripada Malaysia menuju ke Afghanistan. Rujuk artikel ini dan ini. Penerbangan itu juga merupakan penerbangan pertama di dunia yang merentasi pergunungan besar dalam wilayah Afghanistan. Ketika itu kalau tidak silap saya, Kapten Zahari terbang ke sana dengan membawa kargo yang sama dengan kargo di dalam MH370. (Apakah isi kargo itu?)

19. Namun, TIADA satupun media yang berani melaporkan, apakah dan mengapakah penerbangan itu dilakukan oleh Malaysia ke Afghanistan???

20. Untuk makluman semua, menurut maklumat risikan saya, Kapten Zaharie pernah mengikuti satu misi ke Afghanistan lama dahulu dalam membantu para Mujahidin di Afghanistan berperang disana.

21. Kapten Afghanistan mempunyai hubungan dengan para pejuang Afghanistan walaupun dia sudah lama tidak ke sana dan telahpun berkhidmat dengan MAS Airlines selama lebih 20 tahun.

22. Sila betulkan informasi ini sekiranya saya salah mencatatkan datanya.

23. Untuk makluman semua, selepas saya melakukan banyak analisa, MH370 membawa satu khazanah berharga yang disimpan di dalam sebuah kargo yang besar.

24. Maklumat berkenaan khazanah tersebut telahpun saya dedahkan dalam banyak artikel saya yang terdahulu. Sila rujuk ini dan ini.

25. Khazanah tersebut sebenarnya adalah Drone Command and Controller (CNC) milik sebuah negara kuasa besar yang telah ditembak jatuh di Afghanistan.

26. Sebanyak 8 buah Drone milik negara kuasa besar tersebut telah ditembak jatuh dan beberapa alat CNCnya telahpun dirampas oleh para pejuang Mujahidin Afghanistan. Maafkan saya, kerana tidak ingat pada tahun berapakah Drone tersebut ditembak jatuh, kalau tidak silap saya iaitu pada tahun 2006.

27. Alat tersebut telahpun dibongkar dan dibuka satu persatu komponennya untuk tujuan penelitian dan juga pengubahsuaian.

28. Menurut data risikan, alat tersebut hendak dijual kepada negara-negara jiran namun tiadabuyer yang sanggup membelinya. Pihak Afghanistan hendak menjual kepada Russia namun, memandangkan Afghanistan pernah berperang lama dengan Russia pada tahun 70-an dahulu, maka mereka telah menjualnya kepada negara China.

29. Presicous Cargo yang dibawa di dalam MH370 telahpun diangkut berulang kali dari Afghanistan menuju ke Malaysia sebelum ia terbang ke China.

Softcopy Precious Cargo
Ayat orang yang dedah info


30. Saya tidak ingat berapa jumlah kesemua CNC dan juga Drone yang telah dijual oleh Afghanistan kepada China dan berapakah jumlah tepat CNC dan Drone yang berada di dalam MH370.

31. Apapun, itu tidak penting. Yang perlu kita ketahui disini sebenarnya, kehilangan MH370 BUKAN disebabkan oleh rampasan pemberontak, pengganas, berpatah balik, tenggelam di lautan Hindi, dan apa jua karut marut yang sengaja disebarkan bagi mengalih perhatian dunia daripada memfokuskan terhadap isu utama MH370 ini hilang.

32. Isu utama MH370 hilang adalah...

a. Mengapa pesawat itu hilang dan langsung tidak dapat dikesan oleh mana-mana menara kawalan waima pusat kawalan Boeing, Rolls-Royce, Joint Agency Coordination Center (JACC) dan juga Immarsat??

b. Apakah kargo yang dibawa di dalam MH370 yang sengaja disembunyikan oleh pihak MAS dan juga Boeing??

c. Siapakah 4 orang billionair yang terdapat di dalam MH370 dan mengapa mereka menaiki pesawat tersebut dan tidak menaiki jet peribadi sendiri?

d. Mengapa pihak Boeing, Rolls-Royce berdiam diri dalam isu ini sedangkan Amerika Syarikat adalah negara yang paling kecoh mahu membantu Malaysia??

e. Mengapakah Vietnam dan Filipina sangat mendiamkan diri pada awal MH370 hilang??

f. Mengapakah media antarabangsa menyatakan MH370 berakhir di Lautan Hindi namun TIADA satupun yang memfokuskan bagaimana dan mengapa ia jatuh di Lautan Hindi?

33. Ini jawapan saya berdasarkan analisa fakta yang saya lakukan...

a. Pesawat itu TIDAK terputus hubungan dengan Boeing, Rolls-Royce dan juga JACC serta Immarsat sehinggalah pesawat itu tenggelam di Laut China Selatan dalam perairan Spratly. Buktinya, JACC telahpun mengesahkan bahawa ping di Lautan Hindi adalah TIDAK BENAR. Rujuk disini.

b. Kargo yang dibawa di dalam MH370 sebenarnya adalah alat perang yang berkualiti tinggi milik Amerika Syarikat yang telah dirampas oleh Mujahidin Afghanistan. TIADA manggis daripada Muar di dalam MH370. Saya telah ke Muar dan disana tak banyak pun manggis berbuah ketika itu. Hal ini telah disahkan oleh berita ini dan gambar ini.

c. Empat orang Billionaire daripada China itu sebenarnya adalah pemilik syarikat mengelola alatan teknikal untuk negara China dan merekalah pembeli alat CNC tersebut yang telah ditransitkan di Malaysia. Mengapa ditransitkan di negara kita? Jawapannya dibawah.

d. Pihak Boeing, Rolls-Royce dan seangkatan dengannya saya sifatkan sebagai terlibat secara langsung dan juga tidak langsung untuk mencipta suasana vanish dalam kehilangan MH370. Mereka juga terlibat dalam mengalih perhatian dunia dan juga mengubah laluan MH370 daripada jatuh ditengah-tengah bandar Ho Chi Minh City.

e. Vietnam dan Filipina telah menjadi negara bertindak dalam menghapuskan bukti MH370 di perairan yang saya tandakan merah dalam gambar ini. Bulatan merah itu sebenarnya adalah radius keluasan bangkai dan juga serpihan MH370 berselerak yang mana pihak kedua-dua negara ini telahpun mengawalnya lebih awal sebelum MH370 hilang. Jawapan lebih lengkap dibawah.

f. Media antarabangsa telah diarahkan berpandukan dengan kenyataan media oleh Dato Seri Hishamuddin dan juga Dato Seri Najib Razak. Rujuk artikel ini dan ini pada point ke-14.

34. Ada banyak persoalan yang akan dikemukakan apabila bercerita mengenai MH370. Antara yang paling kerap ditanya kepada saya adalah, "Apakah nasib mangsa dalam MH370?"

35. Jawapan saya berdasarkan analisa fakta dan juga cross-referencing yang saya buat, kesemua mereka sudah TIADA.

36. Hal ini berpandukan dengan teori mudah saya, "Siapakah yang sanggup memberi makan 239 orang selama lebih 80 hari dan menjaga kesemua mereka???" dan juga teori ini, "Untuk menjaga 239 orang memerlukan tenaga manusia yang besar dan TAKKAN kesemua mereka tidak pernah membuka mulut selama ini sedangkan kita dizaman informasi serba boleh, hampir semua orang ada smartphone!" dan juga teori ini, "Ada ke lokasi yang sesuai menempatkan tebusan seramai 239 orang dan kalau mereka masih hidup, MENGAPA TIADA DEMAND DARIPADA PERAMPAS???"

37. Saya sifatkan ura-ura mengatakan penumpang masih hidup sebenarnya adalah jalan untuk menenangkan keadaan dan juga mengelak daripada soalan, "Kalau dah mati, mana mayatnya???"

38. Saya memohon berjuta-juta kemaafan seandainya saya salah dalam menyatakan nasib mangsa. Sekiranya tiba-tiba satu masa nanti mereka pulang ke rumah dalam keadaan baik, maka bersyukurlah kerana mereka masih hidup dan berterima kasihlah kepada Tuhan kerana artikel saya ini kurang tepat dalam analisanya. Sekiranya memang benar mereka telah disahkan tiada oleh pihak berwajib, maka bersabarlah sesungguhnya ini ujian dan dugaan bagi kalian. Al-Fatihah buat mangsa yang berugama Islam....

39. Ramai yang bertanyakan mengenai Diego Garcia. Saya nafikan dengan keras MH370 disembunyikan di sana. MH370 langsung TIDAK mendarat di sana. Sila rujuk artikel ini yang ditulis oleh rakan saya, Shah Paskal. Rujuk aritkel ini juga untuk penafian tentang seorang penumpang MH370 yang kononnya masih hidup di Diego Garcia dan sempat membuat panggilan telefon daripada sana menggunakan iPhone miliknya yang disimpan dalam spendernya. Teori yang amat karut.

40. Jadi, dimanakah sebenarnya lokasi MH370 sedang berada???????????????

41. Bangkai MH370 telahpun dibersihkan lama dahulu iaitu seawal jam 3 pagi waktu tempatan!!!!

42. Ini berdasarkan kaji selidik saya, banyak informasi telahpun mengesahkan bahawa MH370 telahpun jatuh diperairan Laut China Selatan dalam perairan 3 buah negara, Malaysia, Vietnam dan juga Filipina.

43. Sila rujuk artikel ini dan juga gambar dibawah. MH370 telahpun disahkan jatuh oleh pihak Vietnam, namun setelah shake hand dan berbagai siri rundingan antara Malaysia, Vietnam, Filipina dan juga Amerika Syarikat, maka MH370 telah dinafikan terhempas sebaliknya dinyatakan telah berpatah balik dan menghala ke arah Lautan Hindi.

(Lihat tarikh itu, 8 Mac 2014 jam 12.40 tengah hari!!!!! Hanya sekitar 4 jam setelah MH370 disahkan hilang oleh Dato Seri Hishamuddin pada jam 8 pagi, 8 Mac 2014!)

44. Mengapa hal ini terjadi?? Kerana, pihak Amerika Syarikat (US) tidak mahu Search And Rescue (SAR) dilakukan dalam radius lokasi MH370 hilang dan pihak US tidak mahu China menjumpai bangkai pesawat tersebut sekaligus boleh melengahkan cerita MH370 daripada terbongkar!

45. Saya pernah menjelaskan hal ini dalam artikel ini, dan kini saya sekali lagi memberikan penjelasan anda. Di dalam artikel tersebut saya dengan yakin dan pasti menyatakan MH370 masih berada di lokasi perairan Laut Chian Selatan kerana, pada ketika tarikh artikel tersebut ditulis, SAR baru sahaja dipindahkan ke Lautan Hindi. Sekaligus ini mengesahkan bahawa masih ada debris dan juga serpihan pesawat yang masih belum dibersihkan daripada perairan tersebut dan pihak tiga buah negara terlibat tersebut risau jika masih ada serpihan yang ditemui oleh para SAR atau nelayan dan orang awam. Maka kerana itu mereka harus melakukan drama dan mengalihkan SAR ke Selatan dan ke Lautan Hindi. Berbagai teorilah harus dibangkitkan.

46. MH370 telah jatuh sekitar jam 2.40 ke 2.50 pagi dimana ketika itu komunikasi terakhir telahpun dicatatkan dan direkodkan, sesuai dengan laporan berita ini dan juga gambar ini. Ketika itu, MH370 telahpun selamat bersemadi di Laut China Selatan dalam perairan Vietnam dan Filipina yang bercantum dengan perairan Malaysia yang mana penghubungnya adalah Kepulauan Spratly. Rujuk gambar ini sebagai panduan. Rujuk artikel ini dan gambar ini tentang perebutan kepulauan Spratly antara China, Vietnam, Filipina, Malaysia dan Brunei.

47. Bulatan merah menunjukkan radius perairan yang dikawal oleh Vietnam dan juga Filipina. MH370 TIDAK boleh jatuh dalam radius perairan yang dikawal oleh China bagi mengelakkan MH370 ditemui oleh China. Alangkah ruginya US sekiranya China berjaya mengesan MH370 dan membawa naik ke darat sekaligus berjaya mendapatkan CNC yang ada di dalam kargo berharga tersebut. Ketika misi membersihkan bahan bukti itu jugalah, pihak Vietnam ada melepaskan tembakan amaran kepada pihak China diperairan mereka sebagai tanda marahnya mereka agar China tidak mengganggu radius perimiter fencing yang telah mereka buat. Saya juga menyifatkan bahawa bulatan merah itu adalah radius perimeter fencing yang telah dibuat oleh pihak Vietnam dan Filipina bagi persediaan untuk membersihkan bahan bukti. Sila rujuk artikel ini untuk memahami berkenaan perimeter fencing.

48. Vietnam merupakan negara yang paling senyap selepas 8 Mac 2014. Kerana pihak mereka telah disuruh berdiam diri agar tidak ada apa-apa informasi yang terdedah. Bagaimanapun, masih ada beberapa informasi yang terdedah namun telah berjaya ditutup oleh media massa dengan tersebarnya pelbagai teori yang direkacipta bagi mengalih perhatian dunia. Sila rujuk artikel iniuntuk mengetahui kaitan antara Vietnam dan Filipina menentang China.

49. Sila rujuk artikel ini. Di dalam artikel tersebut, ada banyak info mengenai situasi sebenar yang berlaku dalam MH370. Sebenarnya, kisah hilangnya MH370 yang benar telahpun tersebar lama, namun ia dipecahkan kepada banyak info agar orang awam tidak mengetahuinya. Okay mari saya jelaskan.

50. Berdasarkan analisa saya, MH370 TIDAK berpatah balik dan tidak mendarat di Nanning sebagaimana dakwaan dalam artikel tersebut. Dakwaan itu hanya penyedap cerita dan tokok tambah sahaja.

51. Menurut pengesahan rakan saya, memang ada ejen risik di dalam MH370 seramai 3 orang terdiri daripada 2 orang ejen risik mata helang dan satu orang ejen risik 'Komited Gosudarvetoyt'.

52. Saya boleh menyatakan XXX sebagai ejen risikan negara mata helang, YYY adalah merujuk kepada negara jiran kita, Vietnam dan ZZZ merujuk kepada negara Filipina.

53. Jalan ceritanya agak berterabur. Namun, point utamanya adalah, pesawat tersebut telah membawa satu kargo berharga yang mana jika ia jatuh ketangan China, maka pihak XXX boleh melancarkan perang dunia. Maka, YYY dan ZZZ telahpun diarahkan untuk mengikuti arahan negara XXX dan apabila tiba saat dan masanya MH370 terhempas, maka YYY dan ZZZ harus membersihkan debris dan sisa hempasan tersebut secepat mungkin sebelum SAR dilancarkan.

54. Mujur juga SAR dilancarkan agak lewat, maka ia memberi kelebihan kepada ketenteraan dua buah negara tersebut melaksanakan pembersihan.

55. Dalam dunia ini, hanya ada satu SAHAJA badan berorganisasi yang paling kuat tutup mulut dan tidak pecah amanah, iaitu Tentera serta Risikan.

56. Maka, pihak yang seharusnya menjalankan misi membersihkan bangkai dan juga bekas MH370 haruslah pihak tentera.

57. Mengapa saya katakan MH370 jatuh tepat di antara perairan Vietnam dan juga Filipina?

58. Sila rujuk artikel ini. Di dalam artikel tersebut, sebenarnya saya telah menuliskan beberapa perkara utama dan penting dalam sesuatu misi besar yang hendak dilaksanakan.

59. Sesebuah ejen perisikan itu seharusnya mahir dalam mengira masa dan waktu. Mereka telah meletakkan jangka masa jatuhnya MH370 dan juga jangka masa yang sepatutnya untuk mereka membersihkan bangkai dan sisa MH370 sebelum orang ramai tiba di kawasan terbabit.

60. Maka, pihak yang menjalankan misi menggagalkan CNC daripada dihantar ke China telahpun memberikan laporan kepada pihak pusat kawalannya agar mengarahkan pihak Boeing atau Rolls-Royce atau sesiapa sahaja yang boleh mengawal sebuah Boeing 777-200ER dari jarak jauh untuk melakukan lencongan pesawat tersebut tanpa dapat dikawal oleh pilot dan co-pilot.

61. Mengapa tiada apa-apa hubungan komunikasi antara pilot dan co-pilot antara jam 1.19 dan jam 2.30 pagi??

62. Kerana, setelah komunikasi terakhir itulah, sebuah bom jangka telahpun diletupkan, atau dalam erti kata lain, jangka penggera telah tamat berputar dan ia mengakibatkan keseluruhan sistem dalam MH370 failure dan tidak dapat dikawal oleh pilot waima co-pilot.

63. Saya tidak mensifatkan bom jangka itu sebagai sebuah bom yang boleh detonate tetapi ia boleh jadi berlaku dari menara kawalan Boeing atau Rolls-Royce. Pihak mereka mematikan kesemua sistem dalaman pesawat dan telah memandu dan mengawal pesawat daripada jauh sebelum menghempaskannya.

64. Apa sebab-sebab pesawat terhempas itu tidak dapat dipastikan sehingga ada pihak yang mahu membuka mulut. Sama ada pihak Boeing atau Rolls-Royce, mereka harus dan WAJIB menjawabnya, kerana hanya mereka yang ada rekod tepat apa dan bagaimana enjin pesawat berhenti berfungsi????

65. Kerana, pada sekitar jam 2.37, MH370 masih lagi menghantar ping kepada Immarsat dan juga satelit, radar serta menara kawalan Boeing dan Rolls-Royce.

66. MH370 merupakan sebuah pesawat bersaiz besar yang mana ia sentiasa mempunya hubungan dua hala dengan banyak menara kawalan termasuklah ATC, Immarsat, menara kawalan Boeing dan juga Rolls-Royce. Boeing dan juga Rolls-Royce, kedua-duanya berpusat kawalan di US.

67. B777-200ER merupakan sebuah pesawat yang boleh dikawal dari jarak jauh. B777-200ER juga adalah sebuah pesawat yang paling canggih dalam koleksi pesawat syarikat Boeing. B777-200ER ini juga memang sengaja dipilih bagi memastikan semua rancangan ini berjalan dengan baik dan lancar.

68. Sememangnya, syarikat Boeing dan juga Rolls-Royce harus dan WAJIB dipertanggungjawabkan kerana HANYA mereka sahaja yang mempnyai akses dengan kesemua data lengkap komunikasi dua hala antara MH370 dan kesemua menara kawalan termasuk satelit. Boeing dan Rolls-Royce harus tampil menjelaskan perkara sebenar dan TIDAK boleh berdiam diri.

69. Saya berani menyatakan, berdasarkan analisa fakta dan kesemua data yang telah saya teliti termasuk pelbagai artikel yang telah saya baca, bahawa pihak Boeing dan juga Rolls-Royce sedang menyembunyikan sesuatu di mana ada KEMUNGKINAN yang besar, merekalah yang telah mengalihkan laluan MH370 daripada trackpath sebenar kepada sebuah trackpath yang baru yang mana kalau mengikut trackpath sebenar, MH370 harus melintasi kota Ho Chi Minh City. Namun setelah trackpath diubah, maka MH370 didapati jatuh dalam perairan yang telah berulang kali saya sebutkan. Sila rujuk artikel ini untuk menguatkan lagi analisa saya tentang Boeing dan Rolls-Royce. Terima kasih kepada Tun kerana menjadi orang pertama berani bersuara lantang mempertikaikan Boeing dan Rolls-Royce.

70. Anda juga boleh rujuk artikel ini dan juga gambar ini. Kemudian rujuk semula gambar inibagaimana seseorang telah mengubah flight path atau trackpath MH370 kepada satu laluan baru. Anda juga boleh menonton video berikut sebagai tamban informasi....



71. Disini sudah jelas memang ada insiden menukar laluan MH370 yang dilakukan oleh pihak yang tidak diketahui. Saya hanya beranggapan bahawa penukaran laluan ini sebenarnya dibuat oleh salah satu pihak sahaja yang telah saya sebutkan diatas yang mana orang yang mengubah laluan ini telahpun mendapat arahan daripada seseorang yang bekerja untuk unit risik sebuah negara mata helang.

72. MH370 telahpun berakhir di Laut China Selatan. Walaupun satu dunia beranggapan ia berakhir di Lautan Hindi, namun saya tetap dengan pendirian saya bahawa ia telahpun tamat di Laut China Selatan.

73. Pada 11 Mac 2014, keseluruhan SAR telah dipindahkan daripada perairan Malaysia di Laut China Selatan ke Lautan Hindi. Hal ini berlaku, agar para negara yang terlibat dalam SAR itu tidak memasuki kawasan berbulatan merah di dalam gambar ini agar mereka tidak menemui apa-apa debris dan juga bahan bukti yang mungkin belum selesai dibersihkan oleh pihak Vietnam dan Filipina.

74. Untuk makluman semua, sejak akhir 2013, Vietnam sudah mula berani bersuara dan menentang China secara terang-terangan. Padahal sebelum ini, Vietnam merupakan sebuah sekutu besar dengan China yang mana mereka mempunyai idealogi yang sama, iaitu Komunisme.

75. Menjadi persoalan saya, mengapakah Vietnam tiba-tiba berani bersuara lantang menentang China?? Rujuk artikel ini bagaimana Vietnam berani menentang China sekarang.

76. Jawapannya kerana US. Vietnam telahpun dibeli dan dipengaruhi oleh US atas dasar-dasar ekonomi dan kemajuannya. Kerana itu juga, dalam isu hilangnya MH370, Vietnam diperhati memihak kepada US bukannya kepada China. Sedangkan, kandungan kargo dalam MH370 itu sedang menjadi rebutan China dan US.

77. US tidak mahu kargo itu jatuh ketangan China yang mana kandungannya adalah CNC dan Drone serta beberapa kargo berisi emas jongkong, yang mana kesemua ini jika jatuh ke tangan China, maka ada potensi untuk menjadikan China kuasa besar nombor satu dunia. Secara tidak langsung, US akan kehilangan kuasanya dan menjadi lemah dibawah China. Pendedahan berkenaan emas jongkong sila rujuk sini, sini, sini dan sini. Kredit kepada Shah Paskal. Mohon maaf saya tak mahu ulas sangat pasal emas dalam artikel ini kerana telah diulas panjang lebar sebelum ini.

78. Oleh kerana US TIDAK berani melancarkan perang secara zahir dengan mengangkat senjata menembak China, begitu juga dengan China, maka mereka telah melancarkan perang strategi dan juga perang teknologi.

79. Sehingga hari ini, satu dunia langsung TIDAK tahu apakah senjata terhebat yang pernah dihasilkan oleh dua negara kuasa besar, China dan Russia. Namun, satu dunia sudah tahu (dunia ketenteraan), bahawa US telah mencipta 3 buah senjata termodennya yang lebih hebat daripada bom nuklear dan juga atom.

80. Tiga senjata itu adalah HAARP, Particle Accelaration dan juga Superstring. Superstring sahaja yang masih belum selesai pembikinan, manakala ujikaji HAARP dan Particle Accelaration sudahpun selesai dan mereka (US) berjaya dalam misi mereka mencipta alat tersebut. Buktinya, anda boleh tonton filem Godzilla, X-Men yang terbaru tu dan juga Transformers 3. Dalam ketiga-tiga filem tersebut, Hollywood telahpun mementaskan ketiga-tiga senjata tersebut secara tidak anda sedari.

81. Untuk makluman, dalam filem Godzilla, sebuah senjata bernama Electro Magnetic Pulse (EMP) telahpun digambarkan dan ia menjadi ancaman dunia. Dalam banyak-banyak negara, ada satu negara di rantau Asia Tenggara yang memiliki senjata EMP tersebut dan negara tersebut terlibat dalam kehilangan MH370 ini.

82. Dan kerana perang teknologi, kuasa serta harta inilah, US tidak mahu precious cargo tersebut jatuh ke tangan China. Jika ia jatuh ke tangan China, sudah pasti kuasa US akan melemah. Jika China memperoleh CNC Controller tersebut, maka dengan mudah kelemahan Drone US itu akan diketahui. Jika China berjaya mendapat emas jongkong itu, maka China dengan mudah mampu membeli dengan banyak apa yang mereka mahu. Hal ini ditakuti oleh mata helang.

83. Kerana itulah, MH370 harus dilenyapkan daripada mata dunia dan cerita disebaliknya harus disenyapkan dan ditutup media.

84. Mengapa pula Kapten Zaharie dipilih untuk membawa MH370?? Kerana, precious cargo yang terdapat di dalamnya datangnya daripada Afghanistan yang mana cargo yang sama telah dibawa dari Afghanistan ke Malaysia menggunakan pesawat Airbus (data ini tidak dapat disahkan secara bertulis) beberapa bulan / minggu sebelum MH370 mahu terbang ke China.

85. Pilotnya juga orang yang sama iaitu Kapten Zaharie, dan kargonya juga sama. Billionaire China itu telah membeli senjata tersebut dari Afghanistan dan ingin membawa pulang ke China. Kargo tersebut tidak mungkin melintasi banyak negara yang ada merentasi laluan dari Afghanistan ke China. Tiada penerbangan terus dari Afghanistan ke China. Kerana itu, Malaysia harus menjadi tempat transit.

86. Kebetulan juga Malaysia adalah sebuah negara yang merupakan hab terrorist. Sila rujuk artikel ini untuk mengetahui mengenai hab teroris di negara kita. Hal ini disahkan dan diakui dunia.

87. Apa sebab musabab Malaysia menjadi hab teroris? Salah satunya adalah kerana negara kita adalah sebuah negara yang 'acuh tak acuh' dalam sistem keselamatan dan kita dalam kategori negara yang 'sudah terhantuk baru terngadah'. Sebab lain pula, Malaysia adalah "negara paling timur dalam bumi". Kita merupakan TIMUR yang disebut-sebut dalam Hadis Rasulullah SAWAW berkenaan, "Islam akan bangkit dari TIMUR".

88. Bagaimana hendak menjelaskan "Islam akan bangkit dari TIMUR" itu? Bukan sekarang masanya. InsyaALLAH akan datang jika saya dipanjangkan usia akan diceritakan dalam artikel yang lain pula. Sekarang kita harus fokus kepada jalan cerita MH370 sahaja.

89. Okay, sekarang anda semua sudah faham kan bagaimana jalan cerita MH370 hilang?

90. MH370 terbang dari KLIA membawa precious cargo untuk dihantar ke China. Mereka sengaja menggunakan pesawat komersil kerana bagi mengelakkan kargo tersebut dijejaki oleh ejen perisik luar negara dan ia juga perlu bagi memancing Kapten Zaharie menjadi pilotnya. Kalau Billionaire China tu bawa kargo tu guna pesawat biasa, susah la Kapten Zaharie nak pandu, takut bertembung dengan jadualnya. Lagipun, mana ada orang syak kargo berharga dalam pesawat komersil yang membawa penumpang.

91. Kemudian, Kapten Zaharie telah dipanggil waktu terakhir untuk membawa MH370. Ada satu penafian telah dibuat oleh pihak MAS bahawa mereka tidak memanggil Kapten Zaharie saat akhir dan Kapten Zaharie tidak bercuti ketika itu. Saya sifatkan hal ini sebenarnya, bukan pihak MAS itu yang memanggil Kapten Zaharie, tetapi ada individu dalam MAS atau luar MAS yang memanggilnya untuk menjadi juruterbang sekaligus meluluskannya memandu MH370 walaupun hari tersebut dia sepatutnya bercuti. Kapten Zaharie juga saya sifatkan telah dimaklumkan lebih awal tentang penerbangan tersebut namun dia tidak tahu pada tarikh bila kargo itu harus dihantar ke China. Kerana itu, hanya sehari sebelum MH370 hilang baru Kapten Zaharie mengosongkan rumahnya. Ini bukti daripada analisa fakta saya. Anda boleh rujuk artikel ini. Baca juga artikel ini menceritakan bagaimana Kapten Zaharie seakan-akan tahu nyawanya mati tidak bertanda.

92. Sebelum MH370 terbang, perisik dari mata helang telahpun mengenal pasti kargo tersebut akan dihantar ke China pada tarikh 8 Mac 2014 menggunakan pesawat MH370. Sudah pasti seorang ejen risik akan dapat mengetahui informasi ini dengan mudah. Dalam ratusan orang yang terlibat, sudah pasti ada seorang yang akan pecah mulut. Begitu juga dengan rahsia MH370 ini, walaupun cuba ditutup rapat, namun setelah 82 hari akhirnya terbongkar juga.

93. Maka, MH370 pun terbang dengan jayanya pada malam tersebut tanpa ada apa-apa kesangsian. Tidak diduga, sekitar jam 1.30 ke atas, MH370 telahpun diserang dengan 'bom jangka' yang saya tidak dapat pastikan bagaimana situasinya. Sama ada benar-benar ada bom diletakkan di dalam sebuah kotak kasut dan dipasang dibawah pintu kokpit atau tidak, itu saya tidak dapat pastikannya sehingga ada pihak yang berani bersuara mengenai "Bagaimana enjin MH370 berhenti berfungsi?". Sila rujuk gambar ini bagaimana seorang rakan saya menceritakan teorinya tentang bom jangka tersebut.

94. Namun, saya secara peribadinya mengatakan ada KEMUNGKINAN bukan bom jangka dalam kotak kasut yang diletakkan dibawah pintu kokpit, namun ia adalah kerja perisik tersebut dan juga dibantu oleh Boeing dan Rolls-Royce yang mampu mengawal pesawat tersebut dari jauh. Namun, menurut seorang rakan, TIADA perisik di dalam MH370 semasa penerbangan, kerana perisik sudah cabut lari awal-awal keluar daripada pesawat setelah meletakkan bom jangka ditempat tertentu. Kemudian, setelah bom meletup dan kokpit pecah, maka sudah pasti pilot dan co-pilot tidak dapat membuat apa-apa komunikasi setelah itu dan, pufffff..... MH370dissappeared dan berubah haluan menghala ke lokasi yang saya nyatakan dalam bulatan merah di gambar ini.

95. Analogi yang saya rasakan mungkin lebih tepat, MH370 telah diputuskan komunikasi oleh pihak Boeing dan Rolls-Royce daripada kesemua radar dalam bumi ini kecuali radar mereka sahaja, dan mereka telah mengubah laluan MH370 ke lokasi bulatan merah itu sebelum menjunamkannya jatuh ke bawah. Hal ini amat berkait rapat dengan sistem auto-pilot, sila rujuk artikel Tun M untuk memahaminya.

96. Sejauh mana kesemua analogi ini tepat atau tidak, itu saya tidak pasti. Anda sendiri boleh menanti sehingga ada pihak yang berani bersuara mendedahkan perkara sebenar yang terjadi. Jika tidak ada apa-apa pendedahan, maka anda ada dua pilihan. Sama ada mempercayai cerita ini atau tidak. Itu terpulang kepada anda.

97. Maka, kesemua penumpang dalam MH370 telahpun pergi meninggalkan kita semua ketika saat MH370 terjunam jatuh. Dan kesemua mereka masih lagi terikat di tempat duduk masing-masing seperti normal namun sudah tidak bernyawa. Al-Fatihah kepada semua mangsa yang berugama Islam....

98. Saya sifatkan tragedi hilangnya MH370 merupakan sebuah kes penipuan bertaraf antarabangsa dan kelas A. Kerana ia melibatkan satu dunia dan lebih 26 negara yang terlibat dalam misi SAR. Untuk pendedahan mengenai siapa yang bayar kos SAR yang melebihi USD 600 juta, saya dah jawab dalam artikel ini dan ini, dan untuk makluman, kesemua yang berdiri dalam sidang media setiap hari itu menerima bayaran bukannya berdiri percuma tanpa ada habuan. Kerana itu, tragedi MH370 dikelola oleh Dato Seri Hishamuddin dan tragedi Sulu juga bawah kelolaan dia. Kerana, dia antara Menteri yang berani bersuara dalam keadaan tenang di saat orang lain cemas.

99. Perang teknologi, perang kepercayaan, perang harta dan kekuasaan serta perang strategi atau perang saraf ini masih berterusan antara kuasa besar dunia, US, Russia, China dan kesemua blok kecil yang menyokong paksi mereka, termasuk Blok Zionis - US, blok komunis-syiah dan juga blok negara kelas ketiga atau berkecuali. Semoga dengan terungkainya misteri MH370 ini akan membuatkan anda semua celik mata, apa sebenarnya yang terjadi di depan mata kita dan haruslah bagi kita bersiap sedia terhadap sebarang kemungkinan. Saya sifatkan, pemergian Dato Seri Najib Tun Razak ke China baru-baru ini sebagai satu misi membayar semula kerugian pihak China yang ditangung dalam hilangnya MH370. Rujuk video ini. Saya juga menyifatkan kedatangan Obomba ke negara kita baru-baru ini dan ke beberapa lagi negara yang berpihak kepada US adalah satu jalan untuk US memberi habuan kepada semua penyokong setianya dan semua yang telah mengikut telunjuknya. Sila rujuk artikel ini. Selain Malaysia, Obomba telah ke Filipina dan juga Jepun. Selain itu, di Vietnam juga telah bersuara banyak isu yang berkait hal anti-China. Hal ini amat jelas, bahawa Vietnam telah menerima dana yang amat besar dalam sosio-ekonomi dan teknologi mereka daripada US sekaligus menjadikan Vietnam sebuah negara yang lantang berani bersuara melawan China.

100. Untuk makluman terakhir, ini adalah artikel TERAKHIR saya berkenaan MH370 dan saya TIDAK akan lagi menulis tentang MH370. Saya telah berhenti mencari dan menemui jawapan berkenaan MH370 pada tarikh 27 Mac 2014 dimana anda boleh rujuk artikel ini sebagai bukti yang saya tulis sehari setelah hari terakhir saya menemui jawapan yang pasti. Ada banyak sebab mengapa saya tidak menulis lebih awal mengenai hal ini atas sebab-sebab tertentu, maka saya juga harus melengahkan masa demi keselamatan dan privacy saya serta ahli keluarga dan jugateam members kami. Saya berharap dengan terbitnya artikel ini dapat memberi satu gambaran baru tentang MH370 kepada dunia dan anda semua dapat mengetahui yang mana benar dan yang mana salah. Seandainya artikel ini banyak salah silapnya, saya memohon jutaan kemaafan kerana itu datangnya daripada kelemahan diri saya sendiri dalam menganalisa maklumat. Sekiranya artikel ini banyak yang tepatnya, maka kenanglah saya dalam doa kalian dan ingatlah nama saya sehingga bila-bila dan ketahuilah bahawa kesemua itu hanyalah kebetulan sahaja.

Sebagai konklusi, maka artikel ini adalah konklusi kepada misteri ini dan pencarian MH370 sudahpun berakhir. Hanya menanti masa dan waktu yang sesuai untuk mendapat jawapan daripada pihak kerajaan dan media serta Boeing dan Rolls-Royce. Untuk itu, kita semua yang masih hidup ini, ayuhlah sama-sama kita membina masa depan yang lebih cerah agar tidak lagi dipermainkan seperti ini. Jangan tangguhkan dan lengahkan. Hidup perlu diteruskan, dan segala persiapan untuk bekal kita ke akhirat harus diperkemaskan. Siapa sangka, ajal kita berada sejenak dihadapan?? Seperti hilangnya MH370 secara misterius, begitu juga mati bagi kita semua, juga menjadi tanda tanya, bilakah aku akan mati? Sudahpasti setiap daripada kita mahu ke syurga. Maka, sementara masih ada masa, ayuh sama-sama tambahkan amal dan tingkatkan ibadah kita supaya kelak di Mahsyar kita ada jawapan dihadapan ALLAH atas perbuatan baik kita di dunia.

Jauhkanlah umpat mengumpat, keji mengkeji, memakan rasuah, memakan perkara haram dan menganiaya orang lain. Ayuh, banyakkan membaca surah Al-Kahfi dan bersiap sedialah menghadapai hari akhir zaman dan peristiwa dahsyat yang akan berlaku nanti. Bersiap sedialah, agar kita semua dapat dijauhkan daripada fitnah akhir zaman. Jangan lupa baca doa mengelak fitnah setiap kali lepas solat. Doanya boleh dibaca disini. InsyaALLAH, moga kita semua termasuk dalam kalangan orang-orang yang selamat daripada fitnah Dajjal iaitu fitnah yang menipu.

Semoga artikel ini bermanfaat buat semua !


TAMAT!

Saya amat berharap dengan terbitnya artikel ini, anda semua mendapat jawapan dan keluar daripada belenggu misteri serta tipu daya yang sering dimainkan di media arus semasa. Saya juga amat berharap ada pihak yang tampil menjelaskan kepada dunia tentang hilangnya MH370 ini, mengapa, bagaimana dan apakah sebabnya. Hal ini penting kerana di dalam pesawat tersebut ada lebih 200 nyawa penumpang yang tidak bersalah. Mereka semua menjadi mangsa keadaan dan juga ahli keluarga mereka sudah pasti menangisi hal tersebut.

Saya berasa amat simpati dengan kesemua penumpang yang pergi dan juga ahli keluarga mereka. Dengan ini saya mengucapkan Salam Takziah buat kesemua ahli keluarga, semoga anda dan kalian bersabar serta tabah dengan apa yang telah terjadi. Saya berharap anda semua dapat menerimanya dan memaafkan apa yang telah terjadi.

Saya memohon berjuta-juta kemaafan kepada para ahli keluarga mangsa yang terlibat terutama ahli keluarga Kapten Zaharie, sekiranya ada salah silap dan terkasar bahasa, harap diampunkan. Sekiranya analisa saya salah dan silap, harap jua dimaafkan. Sekiranya tiba-tiba ada ahli keluarga anda pulang ke pangkuan anda, bersyukurlah dan abaikan artikel ini.

Saya juga berharap kesemua pembaca agar dapat memperpanjangkan artikel ini kepada semua kenalan anda. Jangan kerana sudah lebih 80 hari kita pun melupakan apa yang terjadi dengan MH370. Jangan lupakan nasib mereka sehingga ada jawapan yang pasti dari pihak berwajib. Segala jasa baik anda semua amatlah saya hargai dan didahului dengan jutaan terima kasih.

Apapun, sekiranya tiba-tiba pihak berwajib menyatakan informasi yang lain daripada apa yang saya sampaikan, anggaplah bahawa analisa saya lemah dan saya silap dalam menulis dan menganalisa. Sekiranya ia benar-benar terjadi dan tepat, maka itu adalah kebetulan dan ingat serta kenanglah nama saya sebagai sebuah sejarah negara.

Saya berterima kasih kepada semua yang telah terlibat dalam misi mencari dan menyelamat MH370 serta kesemua pihak media baik arus semasa dan perdana waima media sosial dan blogger. Saya juga berterima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam memberikan saya 'laluan khusus' dalam apa jua gerakan saya sepanjang awal-awal MH370 hilang dahulu.

Sekian penulisan saya, insyaALLAH artikel seterusnya adalah mengenai Pulau Nangka yang akan ditulis minggu hadapan. Nantikan pendedahan saya mengenai isu yang sudah dilupakan itu. InsyaALLAH, dilain waktu kita akan bertemu lagi dan saya tidak akan berhenti menulis. Ini hanya artikel terakhir saya berkenaan MH370 bukan artikel terakhir dalam kerjaya saya.

Terima kasih kepada semua pembaca yang sudah membaca artikel ini dan menyebarkannya!

"Sesungguhnya kebenaran itu tetap akan tertegak jua, itu janji ALLAH dan ianya PASTI !"

Sekian.



Artikel berkaitan MH370 yang ditulis oleh Brado Kapak.

1. MH370: Suatu Misteri (artikel pertama)
9. MH370: Grand Finale (sambungan kepada artikel nombor 7 dan konklusi kesemua artikel)

Saya amat percaya, sekiranya anda semua telah membaca kesemua artikel di atas ini dengan teliti, maka anda akan mudah memahami konklusi cerita yang saya bentangkan dalam artikel bernombor 9.

Harap anda semua dapat membacanya dan berkongsi artikel ini kepada yang belum membacanya :)

***********************

Sekian,

Terima Kasih.

-bradokapak-
Pengkaji Ilmu Akhir Zaman.
Penganalisa Berita Semasa.
Freelance Internet Marketer.



Sumber : DramaRaja ( Artikel ni mendapat kebenaran dari BradoKapak untuk diletakkan di blog ini )
Read more ...

PRAY FOR MH17

Nahas MH17 Terhempas di Ukraine
Designed By SEO