Iklan Thailand Yang Menyedihkan 2015 ★ Pekedai VS Gelandangan

Iklan Thailand Sedih 2015, Iklan Thailand Yang Mengharukan 2015, Iklan Thailand Yang Menyayat Hati 2015 - Assalamualaikum, kali ni saya tersentuh dengan iklan sedih dari Thailand yang memaparkan seorang pekedai dan seorang gelandangan. Gelandangan ini dia selalu tidur di depan kedai. Jadi, setiap hari dia dimarahi oleh pekedai itu. Pekedai itu akan buat apa sekalipun untuk menghalau lelaki gelandangan tu.

iklan thailand sedih 2015

Tapi, suatu hari, pekedai itu hairan kerana lelaki tersebut tidak lagi tidur di hadapan kedainya. Dia pun siasat dengan menonton rakaman CCTV kedainya. Dia lihat malam sebelum tu terdapat penjahat yang ingin memasuki kedainya tetapi dihalang oleh lelaki gelandangan tersebut.

Dia betul terasa sedih sebab dia tidak menyangka lelaki gelandangan itu sanggup mempertahankan kedainya walaupun dia dihina , dipukul dan dihalau setiap hari. 

Malangnya , pekedai tersebut tidak dapat berbuat apa untuk berterima kasih. Jadi , dia hanya mampu menangis mengenagkan dosa yang telah dilakukan kepada gelndangan tersebut.

Pengajaran di sini, kita janganlah mencemuh orang lain dengan hanya memandang luarannya. Sebab kita tak tahu hatinya yang sebenar walaupun rupanya kurang.

" Don't judge book by its cover"
Klik muka surat seterusnya untuk melihat video

[next]

Iklan Thailand Sedih 2015

1 comment... add one now

Unknown Unknown August 31, 2015
Memang sedih iklan ni. tapi part paling unexpected ialah rupanya ini iklan cctv. hehehehe

Terjah blog saya, jom! DAPATKAN INFO , TIP , PETUA MENGENAI KEHAMILAN DAN KESUBURAN DI SINI

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.