Kejadian Amuk di Plaza Lowyat Dijelaskan oleh PDRM

Kejadian Amuk di Plaza Lowyat Dijelaskan oleh PDRM, Penjelasan Dari PDRM Mengenai Kejadian Amuk di Plaza Lowyat - Berikutan pergaduhan yang berlaku di Plaza Lowyat semalam, pihak polis akhirnya tampil memberi penjelasan menjelaskan apa yang berlaku di sebalik kejadian.

Sejak dari tercetusnya pergaduhan kira-kira jam 7.50 malam semalam, orang ramai mula tertanya-tanya apa punca kejadian.

Baca : Video & Gambar Kes Gaduh di Plaza Lowyat

Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad, salah seorang dari tujuh lelaki yang terbabit sudah ditahan polis dan mendakwa mereka ditipu oleh peniaga di Lowyat.

kes gaduh palaza lowyat 2015, kejadian amuk di plaza lowyat

"Siasatan juga akan dilihat dari segi produk dan proses jual beli kerana mereka (yang mengamuk) mendakwa ditipu oleh peniaga."

Selain itu, pihaknya juga akan meminta KPDNKK agar menyiasat dakwaan terbabit.

"Jadi bila menyebabkan penipuan kepada pengguna ini, kita minta KPDNKK untuk bersama menyiasat perkara ini," memetik laporan dari Astro Awani.

Lelaki terbabit yang berusia 22 tahun telah ditahan oleh pengawal keselamatan dan diserahkan kepada pihak polis.

Kes disiasat mengikut Seksyen 147 dan 427 Kanun Keseksaan kerana merusuh. Kerugian akibat kejadian pula dianggarkan melebihi RM70,000.

2 comments.. read them below or add one

Unknown Unknown July 13, 2015
kpeedeenkk berani ker nak bertindak???????? harga barang di LY mmng tak std... jika tersilap langkah atau tak da pengalaman... mmng kena kelentong... harga barang seringgit boleh jad 50 hengget... sy ada pengalaman beli android phone 3 tahun lepas... masa kita dh konfirm nak beli peniaga minta cagaran rm50 sebelum dia pergi ke stor utk ambil produk... lepas tu dia buat kecoh2 sikit dgn nak install itu dan ini dan buatkan kita luopa dgn cagaran rm50 tu...las2 kena kencing rm50... bila kita dtg esoknya nk tuntut peniaga tu dh tak da disitu... stallnya semalam dah org lain pulak yg jaga.. so hati2 LY mmng ada seribu satu jenis penipuan... kpdnkk bila dengar cerita ni dgn selambanya akan bagi jawapan mudah...kenapa tak repot... tapi sebenarnya mereka tahu hal2 begini berlaku di LY... jadi ini sekali lagi membuktikan pemimpin melayu yg tipu melayu dan membenarkan bangsa lain tipu melayu....
HAMIDIsP HAMIDIsP July 13, 2015
Lama lg la nampaknya punca sebenar akan diketahui. Semua saling tuduh menuduh..

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.