Kenyataan larangan Muslim 'dikeluarkan' daripada laman web Donald Trump

Kenyataan larangan Muslim 'dikeluarkan' daripada laman web Donald Trump - Satu kenyataan menyeru larangan Islam memasuki Amerika Syarikat telah dikeluarkan dari laman web kempen Donald Trump.

Pasukan Trump nampaknya telah dikeluarkan kenyataan itu, di mana Mr Trump berkata pada 7 Disember, 2015: "Donald J. Trump menggesa penutupan menyeluruh dan lengkap Islam memasuki Amerika Syarikat sehingga wakil negara kita boleh memikirkan apa yang sedang berlaku pada.

 "Menurut Pew Research, antara lain, terdapat kebencian yang besar terhadap rakyat Amerika mengikut segmen besar penduduk Muslim."

"Tanpa melihat pelbagai data pengundian, adalah jelas kepada sesiapa kebencian adalah di luar kefahaman. Di mana kebencian ini datang dari dan mengapa kita perlu menentukan," kata kenyataan itu diteruskan.

"Sehingga kita dapat menentukan dan memahami masalah ini dan ancaman berbahaya yang ditimbulkan olehnya, negara kita tidak boleh menjadi mangsa serangan dahsyat oleh orang yang hanya beriman kepada Jihad, dan tidak mempunyai rasa sebab atau berkenaan untuk kehidupan manusia."

"John McCain tidak memanggil untuk mengharamkan umat Islam dari Amerika Syarikat.

"Wawasan Republikan telah berpindah bukan sahaja ke kanan, tetapi telah berpindah ke tempat yang tidak dapat dikenali."

Encik Obama menambah: "John McCain adalah konservatif tetapi dia masih di dalam arus perdana bukan sahaja Parti Republikan tetapi dalam dialog politik kita."

Mr Trump dan sekutu-sekutunya secara konsisten mempertahankan larangan itu semasa kempen pilihan raya, tetapi penyingkiran kenyataan dari laman web beliau boleh membawa beberapa soalan sama ada dia benar-benar akan menguatkuasakannya.

The Telegraph telah menghubungi kempen Trump untuk komen.

Update: semua bahagian siaran akhbar laman web Donald Trump itu kini semula mengarah ke halaman utama. Ini, menurut penyalahgunaan internet pakar Izzy Galvez, dilaporkan kerana pepijat yang bermakna orang boleh menaip apa sahaja yang mereka mahu ke dalam seksyen itu daripada laman web beliau.

Pasukannya kelihatan perasan, dan menetapkan bug dengan semula mengarah-setiap halaman di bahagian tersebut dalam laman web beliau ke halaman utama.

Menurut cache talian, halaman yang masih memaparkan mesej pada 8 November, tetapi redirect ke halaman derma itu ditambah kemudian pada malam itu, sebelum ia telah mengumumkan bahawa beliau telah menang.

kenyataan Donald Trump menimbulkan kemarahan meluas dan tuntutan perkauman dan xenofobia disebarkan.

Presiden Barack Obama digunakan retorik Donald Trump mengenai Islam sebagai satu contoh bagaimana "kanan" parti Republikan telah menjadi.

Beliau memberitahu Politico awal tahun ini: "Anda fikir mengenainya - apabila saya berlari (pada tahun 2008) terhadap John McCain, John McCain dan saya mempunyai perbezaan sebenar, perbezaan tajam, tetapi John McCain tidak menafikan sains iklim.

Sekarang, halaman pelencongan ke laman utama kempen.

Sumber : The Telegraph

0 comment... add one now

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.