Harga Minyak RON97 Sahaja Ke Yang Turun? RON95?

Harga Minyak RON97 Sahaja Ke Yang Turun? RON95? - " Assalamualaikum bang, RON97 dah turun ni " Saya rasa ini mungkin berita baik untuk rakyat Malaysia sebab minyak RON97 telah diturunkan mulai pukul 12 malam tadi. Harga baru yang akan dijual mulai hari ini adalah RM2.55sen seliter berbanding sebelum ini Rm2.77sen seliter, manakala RON95 masih kekal pada harga RM2.30 seliter. Aduh! rata-rata- kita guna RON95 bukannya RON97.

Harga Minyak RON97 Sahaja Ke Yang Turun? RON95?

Harga Minyak RON97 Sahaja Ke Yang Turun? RON95?

Kalau nak diikutkan, penurunan harga minyak sebanya 20 sen ini berikutan harga setong minyak dunia telah turun hingga ke USD79 setong. Moga-moga ini adalah pertanda baik dan petunjuk untuk minyak RON95 juga diturunkan kerana hampir 90% kenderaan berasaskan petrol di Malaysia mengunakan RON95 (dah murah orang guna la RON95..cuba RON97 yang murah konfem orang guna RON97..hihi)

Pengumumman itu dibuat Kementerian Kewangan petang semalam pada satu pekeliiling yang dikeluarkan

Harga Minyak RON97 Sahaja Ke Yang Turun? RON95?

{ 7 comments.. read them below or add one }

titan titan November 19, 2014
kalau aku pun, aku takkan turun ron95.

banyak sales woo..
AnonymousAnonymous November 19, 2014
TAKDE MAKNANYA.... MINYAK ORG KAYA... RAKYAT KEBULUQQQ
siasah siasah November 19, 2014
salam tuan tanah..Mohon linkkan blog ambo dalam blog tuan..

http://siasahkini.blogspot.com/

blog tuan dah linkkan terima kasih
AnonymousAnonymous November 19, 2014
ron 97 tiada subsidi.. harganya baru RM2.55. ron 95 harganya RM2.30 selepas subsidi. maknanya harga ron 95 tu RM3.00 seliter.. naik pening aku memikir.. apa yang kerajaan subsidi minyak hampas tu..
AnonymousAnonymous November 19, 2014
Lakonan semata-mata ni..huhu
Calrase Patrick Calrase Patrick November 19, 2014
nice info :)...
Datanglah ke blog saya.. saya sudah masukkan kamu ke dalam bloglist..

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.