Berbekalkan Sebidang Tanah Kosong, Lelaki Ini Jadikan Sesuatu Yang Begitu Kreatif...Rugi Tak Tengok

Berbekalkan Sebidang Tanah Kosong, Lelaki Ini Bina Sesuatu Yang Awesome...Rugi Tak Tengok - Assalamualaikum, Kita bila ditanya teringin rumah idaman yang macam mana, pasti kita akan beitahu nak rumah yang besar, ada kolam renang, mesti ada kereta yang mewah dan kalau boleh depan rumah nak ada tasik dan macam-macam lagi.

rumah mini thailand

Tetapi, berbeza dengan lelaki yang bernama Steve Areen ini, beliau membina sebuah rumah idaman beliau yang berbentuk kubah (dome) dengan rekaan yang sangat unik (rupa macam igloo..best niee). Beliau bina rumah yang comel ni dalam ladang buah pelam milik rakannya, Hajjar Gibran. Keluasannya kecil saja tapi ruang dalaman kelihatan begitu selesa. Kos yang beliau tanggung untuk bina rumah mini ni hanya sebanyak USD 9000 @ $9000 @ USD 9K . Rumah ini dibina oleh beliau sebenarnya sebagai rumah singgahan jika beliau ke Thailand. Lawa giler kan? Gambar mengikut turutan bermula dari sebelum pembinaan sehingga sempurna untuk didiami.



Segala pembinaan rumah ini hanya mengambil masa 6 minggu. Untuk hiasan dalaman, dan luaran termasuk pintu, tingkap dan aksesori lain pula mengambil masa dalam beberapa minggu lagi. Jadi , dia berjaya membina sebuah rumah dengan tidak perlu berhutang.

rumah mini thailand

rumah mini thailand







rumah mini thailand




rumah mini thailand


Dah letih? Sabar, ada lagi ..












Huu..banyak betul gambar..semuanya 23 keping gambar.. Jap... Ada video sikit yang dia buat..jom tengok..


Sumber : http://steveareen.com/index.html

4 comments.. read them below or add one

ainun m ainun m August 21, 2014
sangat-sangat kreatif. hiasan dalaman pun cantik
Famili Ceria Famili Ceria August 21, 2014
btol tu..kos pun murah..kalah hotel..
Siti maira Siti maira August 21, 2014
Cantiknya..mewah dan elegant nmpak...
Famili Ceria Famili Ceria August 21, 2014
hehe..cik maira tak teringin ka nak buat rumah macam ni? kot2 ada untung lebih ka..

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.