Subsidi RON95 Dan Diesel Dimansuhkan? Apa Kata Anda?

Subsidi RON95 Dan Diesel Dimansuhkan, Tiada Lagi Subsidi Bagi Ron 95 dan Diesel Mulai 1 Disember, Putrajaya henti subsidi RON95, diesel bermula 1 Disember - Assalamualaikum, subsidi untuk minyak RON95 dan diesel akan dihapuskan dan harga akan ditetapkan mengikut kaedah pengapungan terkawal seperti harga pasaran global mulai 1 Disember ini. Menurut Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek, perkara ini telah dipersetujui oleh Kabinet dan pelaksanaannya sama seperti harga runcit RON97 yang telah dibuat sejak Julai 2010.

Subsidi RON95 Dan Diesel Dimansuhkan, Tiada Lagi Subsidi Bagi Ron 95 dan Diesel Mulai 1 Disember, Putrajaya henti subsidi RON95, diesel bermula 1 Disember



Perkara ini telah dibincangkan kerana harga minyak primium RON97 hanya berbeza 25sen dengan RON95 dan permintaak terhadap RON97 dalam minggu ini meningkat secara mendadak. 

Jadi sudah sampai masanya untuk membiarkan jarak yang lebih antara kedua-dua minyak ini. Perkara ini boleh dilakukan kerana harga minyak mentah dipasaran dunia sudah berada diparas terendah

4 comments.. read them below or add one

AnonymousAnonymous November 21, 2014
Horeyyyyyy.Ini lah Janji Manis Umngok/BN dan Najubur kata kata indah terpampang dibadan LRT SAYA MENDENGAR KEPERITAN ANDA LEBIH KURANG LAH AYAT TU.INGAT TAK SEMUA RAKYAT MALAYSIA.RAKYAT DI.BAHLULKAN PENCACAI DIUTAMAKAN.KORANG TUNGGU LE TAHUN 2015.PAPA KEDANA KITA BEROK BEROK NI KERJAKAN.
tee tee November 22, 2014
Tak faham. Kata harga minyak terendah kenapa minyak mahal? Kita kan negara minyak? Ya Allah napa ni apa masalah pemimpin kita? Tam siuman ke?
AnonymousAnonymous November 22, 2014
Jgn percaya bahalol najib ni. Dia ni mmg munafek.
AnonymousAnonymous November 22, 2014
Kita hendaklah bersyukur.......wala' kepada pemimpin sheikh !

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.