Remaja Dibogelkan Di Khalayak Ramai Akibat Curi Motosikal

Remaja Dibogelkan Di Khalayak Ramai Akibat Curi Motosikal, Pencuri Motosikal Dibogelkan Di Khalayak Ramai - Assalamualaikum, remaja ini dilaporkan ditangkap dalam cubaan mencuri motor, dan dibogelkan di hadapan penduduk sekitar. Kejadian ini tidak sepatutnya berlaku, walaupun mencuri itu satu kesalahan. Tindakan ini bukan sahaja memalukan pesalah dan keluarga, malah menyebabkan masyarakat semakin berani menghukum dengan tangan mereka sendiri. Wajarkah tindakan ini berlaku dalam masyarakat kita dalam menangani kecurian motosikal? haa..ce jawab kat ruangan komen di bawah.

Remaja Dibogelkan Di Khalayak Ramai Akibat Curi Motosikal, Pencuri Motosikal Dibogelkan Di Khalayak Ramai



Remaja Dibogelkan Di Khalayak Ramai Akibat Curi Motosikal, Pencuri Motosikal Dibogelkan Di Khalayak Ramai
Remaja Dibogelkan Di Khalayak Ramai Akibat Curi Motosikal, Pencuri Motosikal Dibogelkan Di Khalayak Ramai
Remaja Dibogelkan Di Khalayak Ramai Akibat Curi Motosikal, Pencuri Motosikal Dibogelkan Di Khalayak Ramai


{ 25 comments.. read them below or add one }

XUMNO XUMNO November 05, 2014
Yang pak2 haji sama2 menonton kekejaman yang dilakukan ke atas pencuri tersebut patut dicampakkan ke neraka!! Dahlah budak tu dibelasah sampai berdarah, kenapa mesti diaibkan dia begitu rupa??? Perbuatan penduduk tersebut lebih zalim dari perbuatan mencuri tersebut.
AnonymousAnonymous November 05, 2014
pak ustaz pun ade.......ke puak isil ni
AnonymousAnonymous November 05, 2014
Bersahaja pak2 lebai tengok pencuri yg di aibkan. W/pun mencuri takanlah diaibkan sebegitu rupa. Tangkap serah kpd pihak polis habis cerita.Nak belasah sikit2 tu xpa sbgai pengajaran.
Ummi Naimie Ummi Naimie November 05, 2014
Menjadi hakim sendiri...
AnonymousAnonymous November 05, 2014
Kita kesian kat pencuri tapi pencuri tak kesian dekat kita. Dua buah motor saya kena curi. Yang pertama belum habis bayar. Nak pergi kerja punya pasal beli satu lagi. Baru berapa bulan kena curi lagi. Orang tak pernah merasa tak tahu macam mana peritnya. Kena telanjang siksanya orang nampak tapi tak kena tanggung hutang dan ikat perut siapa yang tahu.
AnonymousAnonymous November 05, 2014
Bila tgh marah mcm2 boleh berlaku... tak perlu dibogelkan tapi blasah asal tak mati sudah. Bnyk sgt terjadi kes curi, jadi, itu habuannya
AnonymousAnonymous November 05, 2014
Salam. Itu cikit je.. Kalau saya dh ada 4 orang saksi. Potong tangan je.. Laksana hukum ALLAH. Baru orang lain tak berani lgi. Kalau serah kat polis. 2 mingu keluar lokap dan ia mencuri lagi. Kita orang islam tapi mengaku islam tapi hukum hudud di tentang . itulah orang yang mengaku islam tapi bertopengkan syaitan
AnonymousAnonymous November 05, 2014
spai 2 buah moto ang kna curi no....cian...ang 2 bengap xqeti2 nk amek pgajaran dri kes prtama....
AnonymousAnonymous November 05, 2014
Memang nampak kejam, tetapi rakyat sudah bosan hidup dlm ketakutan.Na harapkan polis ta tahu lah polis buat apa.

Berapa bnyk kes curi, samun, pecah rumah dll.rakyat dah bosan.

Orang yang belum jadi mangsa boleh ckp macam, yang dah alami bila leher di letak parang dan istri di cabul depan mata baru tahu
AnonymousAnonymous November 05, 2014
Untuk mencuri itu pilihan masing.Tetapi mangsa tiada pilihan
AnonymousAnonymous November 05, 2014
Nak kata orang bengap tengok keadaan dulu. Saya bukan orang kaya tinggal kat banglo. Tinggal kat flat, moto tinggal kat bawah. Malam2 takkan nak tido dengan motor kot.Motor dengan kunci, rantai mangga semua kena angkut.Orang yang kata orang bengap tolong hati-hati. Mana tau isok2 hari awak pula
AnonymousAnonymous November 05, 2014
Untuk mencuri itu oilihan masing masing, tetapi mangsa ta ada pilihan
AnonymousAnonymous November 05, 2014
Walau marah macam mana sekali pun, serahkan aje pada pihak Polis untuk kenakan tindakan undang2. Tak perlu dibelasah dan diaibkan sebegitu rupa. Sudah la dibelasah diaibkan pulak sebegitu rupa. Jadi macam show bogel di masjid pulak. Pak2 Aji pulak tu penontonnya. Ada yang siap ambil gambar kemaluan dia gunakan hp. Nak sebarkan di laman2 sosial ke? Islam tak ajar suruh buat begitu. Kita kena la ada perasaan malu sikit.
AnonymousAnonymous November 05, 2014
Saya sokong nk jalankan hudud. Biar padan muka pencuri. Ayah saya baru tak sampai 2 jam beli motor. Dari kedai motor ayah menaiki motor terus ke masjid. Tujuanya hendak sembahyang asar. Selepas sembahyang terus ke parking motor tiba tiba motor ta ada yang ada hanyalah anak kunci di dalam poket. Kalau sesiapa tak kena curi motor bolehlah cakap. Tapi mangsa mcamana. Tolong fikir mangsa jangan fikir pencuri
AnonymousAnonymous November 05, 2014
agak2 lah pak aji kalau pencuri pun tak kan smpai dibogel kan, kalau pak aji & penduduk kampung lelaki tu tak malu ke bogel kan org utk ditonton macm tu..atau pak aji ni ada yang gay kut.. kahkahkah.. aku harap pihak berkuasa patut ambil tindakan terhadap mereka terlibat buat hukum sendiri macam ni..
AnonymousAnonymous November 05, 2014
saya sokong kalau hudud dilaksanakan, tp bukan hudud yg drg buat ni hehe... hudud islam memberi pengajaran dan bukannya mengaibkan, dari cara drg ni langsung x sama ngan hudud islam, niat dah betul nk bg pengajaran kt kita, tp pelaksanaan tu agak kurang tepat, so pencuri salah atas kesalahan mencuri n drg pun salah sbab islam x ajar cmni hehe..
AnonymousAnonymous November 05, 2014
suruh buat hukum allah tak mau. buat hukum rimba macam ni sapa suruh...
AnonymousAnonymous November 05, 2014
baru cubaan mencuri sahaja, tak payahlah potong tangan, atau memalukan keluarga tersebut, bagitahu sahaja mak/ayah atau lapor polis sahaja, kesian luka berdarah macam salah penzina sahaja, e...letih tengok manusia ni, nasihat dulu, tak payah nak tengok benda dia, yang lain kan ada benda yang sama, mengaibkan orang dikhalayak ramai, satu hal, cubaan mencuri satu hal... cuba bawa berunding...satu islam satu melayu...satu ugama
AnonymousAnonymous November 07, 2014
hudud bukan terus potong tngan... selidik dan siatan dahulu... mncuri atas sebab apa... kali ke varapa dan bnyak lagi sebelum hukuman dilaksana...hukum allah itu adil...
AnonymousAnonymous November 08, 2014
aku setuju, biar rasa baru tahu macam mana sakitnya hati kene curi barang. apa lagi kalau yang penting dan dah dijaga. aku dah rasa.
AnonymousAnonymous November 13, 2014
Kesian.. walaupun pencuri jangan diaibkan sampai macam tu..Orang non muslim akan kata Islam ni kejam. Motor kena curi itu ujian Allah S.W.T..sebagai muslim apa lagi yang tidak tinggal sembahyang tiap waktu pergi masjid.. sepatutnya wujud perasaan redha dengan ujian Allah. Setiap kejadian ada khidmahnya. Hari ni mungkin motor kena curi besok InsyaAllah Allah akan beri yang lebih baik. Nak bagi kesedaran ada cara lain selain daripada mengaibkan pesalah. Nabi Muhammad orang buat jahat pada baginda tapi Rasulullah s,w.t masih melayan musuh baginda dengan rasa hormat..sebagai manusia kita tidak lari dari perasaan marah tapi perasaan marah tu datang dari syaitan..syaitan suka orang yang marah-marah..kalau ingat Allah Swt InsyaAllah perasaan marah kita akan hilang..hasil dari pengalaman saya sendiri
AnonymousAnonymous November 14, 2014
Ya tak patut pesalah diperlakukan begitu..pertama setan kata bogelkan dia,ke2 amik gbr pesalah bleh dtunjukkan pd kwn kwn krn bukti pesalah dhukum..klu 1ribu org tgk gbr aurat pesalah..bape bnyak dh dosa.. pencuri tetap salah,penangkap pencuri pon bsalah juga.. kes ni semua nya rugi..pahala yg dkejar dosa plak yg mendapat..
AnonymousAnonymous November 27, 2014
Kalau begitu,minta semua pencuri,perompak jangan takut,kalau tuan punya motor,kereta,rumah yang korang curi tu nampak,dia takkan berani buat apa-apa,kalau dia buat juga,ambil gambar korang dan sebarkan,pasti satu malaysia bela korang,jahanamlah mangsa korang tu.Orang takkan tanya,dah berapa banyak korang rompak,kerana muka korang hensem tak macam perompak dalam TV lakonan. Takutkan polis saja,kerana belum tau polis dapat tangkap korang,rancangf baik-baik,lari cepat sebelum polis datang.selamat.Buang jhauh-jauh nasihat ibu bapa,'jangan mencuri,kena tangkap orang nanti padan muka,kita tak tau apa orang buat kat kita,belum masuk penjara lagi'.Tak payah fikir,entah-entah merogol pun,kena bela masyarakat kalau tertangkap.Risiko mencuri,tanggung sendiri.Entah kalau ikut hudud,dah habis tangan dan kaki kena potong,dan tangkap gambar,sebarkan,masyarakat kata "KESIAN",kejam juga,baru 3 tahun mencuri,kena buat begini.
bujang kelana bujang kelana November 28, 2014
memang sah yang bogelkan ko tu gay boy

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.