VIDEO IKAN KELI BERULAT YANG DIBELI DI BAZAR RAMADHAN

video ikan keli berulat, gambar ikan keli berulat, ikan keli berulat di bazar ramadhan, peniaga bazar ramadhan pengotor, bazar ramadhan paling popular

Assalamualaikum,
Bila mana kita membeli juadah makanan tak kira la untuk berbuka di bulan Ramadhan atau untuk makan di bulan yang lain, seeloknya kita teliti makanan tu dulu sama ada dah basi ke tak. Sebab kita tahu, peniaga mesti masak awal pagi. Jadi masa makanan tu dah siap agak lama serta keadaan makanan yang terdedah kepada udara yang mempunyai banyak anasir-anasir yang boleh membuat makanan menjadi cepat basi. Oleh itu, kita kena la perhatikan makanan tu betul-betul dengan cara kita sentuh dia guna sudu selain dari kita guna deria hidung untuk bau.

Kali ni, admin FC nak tunjuk video ikan keli yang dibeli di bazar yang mempunyai ulat didalam isinya. Agak-agak bila la hari pertama ikan tu dimasak sampai ada ulat? Atau ikan tu mungkin terdedah kepada lalat yang berkerumun? Dan yang terakhir, mungkin jugak lauk yang hanya diperangat dari hari sebelum tu? Apa pon sangkaan anda, wallahua'lam.. Tapi, peniaga yang macam ni tak elok la. dok penaya org saja. Rezeki pon tak berkat. dahla dalam bulan Ramadhan pulak tu..

video


Sumber video dari Facebook

2 comments.. read them below or add one

Cik Asma BLuppy Cik Asma BLuppy July 11, 2014
kotornya!! tak sanggup tengok!
AnonymousAnonymous July 14, 2014
rocky de Vibratore says: elok lah macam tu; Allah swt nak bagi peringatan supaya bila ke pasar, baca doa yang diajar Rasulullah supaya tidak terpedaya dengan bisikan iblis setan buang duit tak tentu pasal i.e membazir selain dari keperluan untuk mengalas 1/3 dari isi perut. Sekali turun pasar ramadhan habes paling kurang RM30 bukan nama membazir ke? pikey2 laa sedare

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.