Kesiannya..Warga Emas Mati Selepas Kecewa Anaknya Jual Lembu Miliknya


 KODIANG: Seorang warga emas merajuk hingga mati apabila mayatnya dijumpai di Kampung Kubang Lintah, Padang Perahu, dekat sini, semalam, selepas dia meninggalkan rumah sejak enam hari lalu kerana merajuk dengan seorang anaknya yang menjual lembu miliknya.

Mat Zain Mahmud, 80, dikatakan keluar dari rumahnya di kampung berkenaan Selasa lalu selepas kecewa dengan tindakan seorang daripada lima anaknya menjual sebahagian daripada tujuh lembu yang dipelihara tanpa pengetahuannya.
Mangsa keluar berjalan kaki ke ladang getah dan hutan berhampiran rumahnya sebelum mayatnya yang lengkap berpakaian dijumpai kira-kira jam 11 pagi semalam, 500 meter dari rumahnya.

Harian Metro yang turut menyertai operasi mencari bersama polis dengan bantuan anjing pengesan menemui mayat Mat Zain dalam keadaan mengiring di dalam hutan berkenaan.
Operasi mencari oleh 15 anggota polis diketuai Asisten Superintendan Mohd Khairi Kamil menjumpai mayat Mat Zain yang masih berpakaian lengkap iaitu berkemeja-T putih dan berseluar biru gelap serta memakai but getah. Namun terdapat kesan kecederaan di tangan kirinya dipercayai akibat digigit haiwan. 
 
p/s:apakah dosa anaknya itu dah diampunkan olehnya?moga2 dia dah memaafkan terlebih dahulu dosa anaknya itu sebelum beliau meninggal...
 
 

3 comments.. read them below or add one

Adzrien Shoppe Adzrien Shoppe October 10, 2011
apasallah nak jual benda yg ayah dia sayang. dah 80 tahun pun, biarlah dia dgn lembunya. kesian org tua tu.
siti nurul syuhada siti nurul syuhada October 11, 2011
sedihnyer...nape anak2 die tu...

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.