Cara Dapatkan Update Windows 10

Cara Dapatkan Update Windows 10 - Windows 10 dilancarkan pada hari Rabu, dan anda mungkin akan mahu untuk mengemaskini . Berita baik adalah bahawa Microsoft telah membuat proses menghairankan tidak menyakitkan . Serius, anda hanya klik beberapa butang dan segala sesuatu harus ditetapkan . Tetapi berita buruk adalah bahawa anda mungkin tidak dapat untuk mengemaskini minggu ini, walaupun Windows 10 akan datang keluar. Namun, mungkin ada banyak cara yang boleh anda lakukan untuk bersedia. Untuk semua butiran , teruskan membaca.

Cara Dapatkan Update Windows 10


CARA MENDAPATKAN UPDATE WINDOWS 10

Jika komputer anda sudah terkini (updated):

Jika anda sudah memiliki komputer yang menjalankan Windows 7 atau Windows 8.1, maka Windows 10 akan menjadi benar-benar bebas - dan pengemaskinian harus benar-benar mudah. Hanya pastikan anda tidak meletakkan ia di luar terlalu lama: jika anda tidak mengemas kini dalam masa setahun dari Rabu, anda akan perlu membayar untuk itu.

Jika versi Windows adalah seperti terkini kerana ia boleh, anda perlu melihat bahawa ikon Windows telah muncul dalam bar tugas anda. (Jika anda tidak melihat ia dengan Rabu, Microsoft mempunyai beberapa arahan malangnya kompleks tentang bagaimana untuk membuat ia muncul.) Klik pada ikon akan membuka Dapatkan Windows 10 aplikasi Microsoft, yang membolehkan anda untuk mendaftar untuk memuat turun OS baru dan menentukan sama ada komputer anda adalah serasi. Masukkan alamat e-mel anda ke dalam sistem, dan dari sana anda cukup banyak ditetapkan. Sekarang anda hanya perlu menunggu.

Peluang yang baik bahawa anda tidak akan benar-benar boleh memuat turun dan memasang Windows 10 dengan serta-merta. Microsoft melancarkan OS yang keluar perlahan-lahan untuk memastikan bahawa ia mempunyai masa untuk membersihkan apa-apa bug yang ia mendapati, jadi anda mungkin berakhir menunggu minggu atau lebih sebelum anda diberi yang pergi ke depan untuk memasangnya. Sebaik sahaja anda berada, Microsoft akan memuat turun Windows 10 ke komputer anda dan kemudian memberitahu anda dengan pop up bahawa itu bersedia untuk dipasang. Kemudian ia adalah masa untuk bertindak.

Jika komputer anda tidak adalah terkini (not updated):

Jika anda tidak melihat ikon untuk aplikasi Dapatkan Windows 10 dalam bar tugas anda, maka ada peluang yang baik anda perlu menjaga beberapa kemas kini lain pertama. Jika anda menjalankan Windows 7, pastikan bahawa anda telah dikemaskini sehingga ke Service Pack 1. Untuk melakukannya, pergi ke menu Mula dan mencari Windows Update. Jika anda menjalankan Windows 8, anda akan mempunyai untuk bertemu ia sehingga 8.1. Untuk berbuat demikian, klik jubin Store pada skrin Start; di dalam kedai, anda akan melihat ikon untuk kemas kini.

Setelah anda pada versi terbaru sistem operasi sama ada, Dapatkan Windows 10 aplikasi perlu disediakan, dan anda akan dapat merebut kemas kini percuma.

Jika komputer anda adalah benar-benar ketinggalan zaman:

Jika anda menjalankan Windows Vista atau XP (... anda tidak masih ME, adakah anda?), Maka anda akan perlu membayar untuk mengemas kini untuk Windows 10. Ia kos $ 119 untuk Windows 10 Rumah dan $ 199 untuk Windows 10 Pro, tetapi anda akan mahu mengambil kira lebih daripada sekadar harga.

Windows 10 mempunyai keperluan sistem yang sama seperti Windows 7 dan 8, tetapi kehendak itu masih jauh lebih tinggi daripada yang untuk versi terdahulu OS. Pastikan komputer anda memenuhi minimum ini sebelum mengemas kini:

Processor: 1GHz
RAM: 1GB for 32-bit or 2GB for 64-bit
Storage: 16GB for 32-bit or 20GB for 64-bit
Graphics support: DirectX 9 or later with WDDM 1.0 driver
Display: 800 x 600 resolution
Walaupun anda memenuhi syarat-syarat, anda masih mungkin mahu untuk berfikir tentang mendapatkan Windows 10 cara yang lain: dengan membeli PC baru. Anda boleh membeli sebuah komputer riba yang baru dengan harga yang sama yang anda boleh membeli Windows 10 Pro, yang bernilai dengan mengingati.

Jika anda dalam Windows RT:

Ada beberapa berita buruk: anda telah terkandas. Mesin Windows RT tidak sedang dikemas kini untuk Windows 10. Microsoft menjanjikan beberapa jenis kemas kini pada bulan September, tetapi ia tidak berkata apa yang diharapkan dulu.


LANGKAH MEMASANG

Langkah pertama tidak wajib, tetapi ia adalah idea yang baik: menyandarkan komputer anda. Jika anda boleh, pastikan semua gambar yang paling penting anda disimpan di luar PC anda. Kemungkinan besar anda tidak akan memerlukan ini, tetapi ia adalah lebih baik untuk memilikinya sekiranya ada masalah.

Apabila Windows 10 mula memasang, anda hampir ditetapkan. Bergantung kepada berapa baru komputer anda, ini akan berjalan selama sekitar 20 minit hingga satu jam atau lebih, tetapi tidak ada yang banyak untuk anda untuk melakukan selain dari klik "Next" beberapa kali.


KLIK NEXT, CHECK OFF BEBERAPA SETTINGS, dan anda pada dasarnya GOOD TO GO


Akhirnya, pemasang Windows 10 akan meminta anda untuk menetapkan beberapa tetapan. Ia akan menawarkan anda pilihan untuk menyesuaikan tetapan atau untuk memilih apa yang Microsoft panggilan "Tetapan nyata." Kami akan mengesyorkan klik suai - ia tidak akan mengambil lebih daripada beberapa minit lagi, dan ada beberapa pilihan yang anda mungkin mahu kepada perubahan. Ini termasuk bagaimana Windows mengendalikan privasi lokasi, pengesanan iklan, tetapan penyemak imbas, dan sama ada komputer anda secara automatik menghubungkan untuk membuka kawasan panas.

Setelah anda melalui itu, pemasang akan menyelesaikan menetapkan perkara dan membawa anda ke desktop. Dari sana, anda sangat hampir baik untuk pergi. Anda akan mahu menjalankan Windows Update satu masa akhir untuk memastikan bahawa anda tidak kehilangan sebarang kemas kini baru-baru ini atau pemandu khusus untuk komputer anda. Dan itu sahaja - sekali anda semua pasti ini sehingga kini, anda baik untuk pergi: Tanya Cortana soalan. Merenung keindahan menu Mula. Menganotasi sesuatu dalam Edge. Dan menikmati seluruh dunia baru tetapi biasa iaitu Windows 10.

0 comment... add one now

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.