Benarkah Pekerja Pejabat Zakat Hanya Buat Kerja Sebab Gaji Sahaja?

Benarkah Pekerja Pejabat Zakat Hanya Buat Kerja Sebab Gaji Sahaja? Isu Zakat 2015 - Assalamualaikum, perkara ini telah diceritakan oleh Saff Rainz. Harap pihak zakat dapat mempertingkatkan lagi mutu perkhidmatan selepas ini.

Pekerja Pejabat Zakat Hanya Buat Kerja Sebab Gaji Sahaja

PERMOHONAN MAAF!!

Kepada Semua Pegawai Zakat Seluruh Negara Aku Mintak Maaf Sbb Aku Dah Kantoikan Yang Korang Buat Kerja Sekadar Untuk Gaji Sahaja

Ye aku Tau Korang Terpaksa Ikut Prosedure, Masuk Pukul 7 Pagi Balik Pukul 5 ptg, Stf Kerja Check Nama2 Asnaf Kat Lappy, Main Fon Kejap, Lepastu Rehat Lepak Kedai Borak2, Naik Balik, Kau Tanda Jadual Bertugas Mencari Asnaf Yang Padahal Korang Tak Cari Pun, Sampai Petang , Kau Punch Card Lepastuh Balik

isu zakat 2015, bantuan lambat dari pejabat zakat


Bukan Aku Tak Tau, Yang Melenting2 Dalam Inbox Tu Kata Tempat Die Bagus Bagai Tu, Sorry Aku Tak Percaya ,Kau Pergi La Pejabat Zakat Negeri Mana Pun, Kalau Setakat Nak Mintak 300 Sebulan Bantuan Dapur Tu Pun Kene Tunggu Bulan2, Itu Pun Tak Tau Dapat Ke Tidak, Tambahan Pulak Kalau Nak Mintak Bantuan Belajar(Kalau Engkau2 Nak Tau,Wang Untuk Orang Yang Nak Sambung Belajar WAJIB Ditanggung Sepenuhnya Oleh Lembaga Zakat TANPA BAYAR BALIK), Bantuan Bencana, Yang Jumlah Die Ribuan Ringgit, Lagi Kedekut

Bangunan Pusat Zakat Dinaik Taraf Bernilai Jutaan Ringgit Menggunakan DUIT ZAKAT Yang Sepatutnya Digunakan Untuk Menampung Atap2 Bocor Rumah Orang Miskin, Gaji2 Pegawai Tinggi Dengan Angka Yang Tak Masuk Akal

Ye! Aku Tau Amil Zakat Boleh Terima Gaji Dari Duit Zakat, Tapi Berpada2 Lah, Sepatutnya Gaji Penjaga Baitulmal Dibayar Oleh Kerajaan, Bukan Baitulmal

Engkau2 Yang Duduk Dalam Pejabat Zakat Yang Ade Aircond (Bayar Aircond Guna Duit Zakat) Kene Sedar, Jika Ade Bencana Banjir Atau Ape2 Musibah, Organisasi Islam Antara Bantuan Paling Lembab Sampai Kat Tempat Kejadian, Dah Lembap Tu Ade Prosedur Pulak Bagai, INI FAKTA! Engkau Boleh Rujuk, Kebanyakkan Bantuan Bukan Dari Pusat Zakat ,Tapi Hasil Dana Orang Awam Dan Persendirian, Kau Tau Organisasi Ape Yang Datang Seawal 12 jam Pertama? PERSATUAN KRISTIAN DAN BUDDHIST!

Disebabkan Kelembapan Pusat2 Zakat Ni Menyalurkan Bantuan2, Orang Kafir Dah Ambil Peluang, Dan Dengan Peluang Ini Depa Dah Berjaya Buat Orang Islam Tertarik Dengan Agama Mereka Dan Kesannya Setiap Kali Bencana CONFIRM Ade Orang Islam Yang CONVERT!

Nampak Tak Kesan Die?

Engko2 Yang Duduk Kat Pejabat Zakat Tu Takkan Tau Makna "Kesusahan", Sbb Engkau2 Tak Pernah Masuk Tempat Sampah Untuk Cari Rezeki, Tak Pernah Menangis Kerana Lapar, Tak Pernah Makan Biskut Untuk Sara Keluarga! KAU TAK RASA DAN KAU TAK CUBA RASA!

Hasil Die Orang Islam " Terpaksa" Mintak Bantuan Dari Badan2 Bukan Islam Sbb Lagi Senang Nak Dapat

Padahal Allah Dah Berfirman Dalam Surah Al Maidah Ayat 2
" Berlumba Lumbalah Kamu Dalam Melakukan Taqwa Dan Kebaikkan Dan Jangan Lah Kamu Berlumba2 Untuk Melakukan Dosa Dan Maksiat"

Kalau Ustaz2 Tanak Tegur, Ni Aku Tegur, Aku Tak Takut Penjara, Aku Tak Takut Mati, Ketika Baitulmal Penuh Dengan Ratusan Juta Duit Zakat, Kita Masih Lihat Dimana2 Sahaja Masih Ade Pengemis ISLAM, Macam Mana Bende Ni Berlaku?

Aku Bukan Nak Blame Korang 100%, Aku Tau Ade Yang Buat Kerja Sungguh2, Itu Aku Puji, Aku Sokong Dan Aku Sanjung! 100%, Tapi Kalau Setakat Sorang Dua Yang Amanah Takkan Jadi, Engkau2 Kat Pusat Zakat Tu Misti Tau Kan Tentang Skandal Wang Derma Untuk Palastin Yang Bernilai 500 Juta Lebih Tu, Duit Tu "Hilang" Kan? Ade Toyol Ke? Bangunan2 Yang Engkau2 Duduk Tu Nilainya Jutaan Kan? Tapi Bila Orang Mintak "Sedekah" ,Kau Susah Lagi Nak Bagi On The Spot Walaupun 10 RINGGIT!

Sbb Tu Aku Pesan, Tak Payah Bagi Wang Zakat Kat Deorang Yang Tak Amanah Ni, Baik Bagi Terus Kat Asnaf , Tentu2 Deorang Dapat Tanpa Perlu Merayu Dan Mengemis

Aku Harap Sangat Korang Faham, Itu Je Aku Mintak Faham! Pusat Zakat Sila Ambil Perhatian, Ubah2, Sepatutnya Kita Yang Perlu Tunjuk Contoh Pada Non Muslim, Bukan Sebaliknya

4 comments.. read them below or add one

HAMIDIsP HAMIDIsP July 24, 2015
Tak hairan. Sama juga penguatkuasa agama yang mintak rasuah seks..
AnonymousAnonymous July 24, 2015
Aku sokong 100% entri ini sebab kejadian serupa berlaku dalam qariah aku dimana amil yang dilantik oleh pejabat zakat negeri kedah adealah sorang yang langsung tiada faham bab zakat dia dilantik hanya kerana orang politik PAS ketika PAS perentah Kedah kesannya hanya kroni saja yang dapat bantuan zakat dan ada pesra ibu tunggal yang menerima pencen hampir mencecah tiga ribu masih disenaraikan sebagai penerima zakat walhal ada lagi ibu tunggal yang tiada pendapatan tetap hanya setakat menjadi pengasuh baby ibu-ibu yang bekerja saja tpi tidak dapat perhatian amil aku telah buat lapuran kepejabat zakat tapi jawapan diberi kami telah melantik amil disetiap qariah,sila rujuk pada amil yang telah dilantik ,itulah kejadian sebenar,oleh itu benarlah kakitangan pejabat zakat memang tidur dipejabt.
AnonymousAnonymous July 27, 2015
As salam..
Itu juga yang menimpa saya 2-3 bulan lepas. Saya berurusan dengan 5 kakitangan pusat zakat dan kelima lima mereka memberi penerangan yang berbeza. Baru 5kali turun naik pejabat zakat, borang pun diorang tak terima dengan pelbagai alasan. Senyum pun kakitangan puzat zakat ni dah tak reti dah. Kalau saya berurusan dengan10 pegawai lagi 10 kerenah meraka yang menyakitkan hati terpaksa ditelan.

Tiba masa kita nak bayar zakat muka senyum manis tanpa kira pun cukup haul dan hisap.Yelah..kita ni ada masa diatas ada masa dibawah... Lambat bayar zakat sibuk hantar sms atau telefon suruh bayar segera. Sakit hati dengan sikap pegawai sampai saya rasa tak halalkan wang yang saya bayar zakat pihak zakat bayar ke kakitangannya.
AnonymousAnonymous July 27, 2015
Aku sokong seratus peratus cerita kat atas,mmg aku pun rase pusat zakat ni patut ditutup je..sebab takde fungsi,buat membazir bayar gaji mereka yang tak buat kerja ni.Gaji pulak semua nak tinggi2..bangunan mahal,kan patot klau duit tu bg kat orang yg memerlukan..mulai hari ni aku tak nak bayar zakat kat pusat zakat lg,sbb aku tak percaya kat diaorang ni.Aku boikot pusat zakat,kalau syarikat antarabangsa,mcdonald kite boleh boikot dan mereka rasa kesannya,takkan pusat zakat kita tak boleh. Kalau tutup pun bagus,biar mereka rasa susahnye pulak. Aku cukup geram,duit banayak tapi tak tahu kemana hilangnya..Kalau korang sokong bende ni,aku sarankan kite boikot ramai..sebarkan bende ni,kite boikot..kite boikot bukan sebab kite tak suke sistem ni,kite cuma tak suka sebab bantuan yang sepatutnya tak sampai pada mereka yang memerlukan.Pusat zakat ni memburukkan imej islam di mata pandangan masyarakat lain. Daripada dibiarkan menjadi barah,baik tutup,klau mereka tak nak tutup,kite boikot. Cuba tanye kat diri masing2, tengok kat tv,bile nak kutip zakat macam2 kempen ade..macam kaunter dibuka,tp bile nk mintak bantuan zakat,kat mana????? ade mereka terangkan cara-caranya?? sekurang2 nye buatlah talian bebas tol supaya senang nak dapat maklumat..ni tidak,iklan kat tv asyik mintak duit je,tp nak mohon bantuan langsung tak diajar.

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.