Kisah Pencuri Telur Tidak Ditangkap Malah Dibantu Lagi

Kisah Pencuri Telur Tidak Ditangkap Malah Dibantu Lagi - Helen, seorang perempuan kulit hitam di Alabama, Amerika Syarikat tertangkap mencuri dari sebuah pasaraya.

Dennis, anggota polis yang dipanggil untuk menahannya mendapati yang dicuri Helen hanyalah 5 biji telur. Dennis tidak jadi menangkapnya.

Kisah Pencuri Telur Tidak Ditangkap Malah Dibantu Lagi

"Aku mencuri ini sebab aku dan anak-anakku tidak makan sejak 2 hari yang lalu", ratap Helen.

Ratapan Helen menyebabkan Dennis sayu dan pilu. Dennis membuat keputusan untuk menghantar Helen pulang ke rumahnya setelah membelikan untuknya sesarang telur.

Keesokan harinya, Denis dan rakan-rakan sepasukanya sekali lagi datang ke rumah Helen dengan 2 buah kenderaan penuh makanan dan keperluan hari.

"Encik tidak perlu melakukan ini", kata Helen terharu sambil memeluk Dennis.

Denis berkata: "kadangkala kepentingan kita pada KEMANUSIAAN jauh lebih besar daripada kepentingan kita pada undang-undang".

Semoga kita yang muslim mampu mengambil ikhtibar dari kisah ini. Jangan kerana mencuri satu tin susu bayi dihukum sehingga 2 tahun penjara.

3 comments.. read them below or add one

AnonymousAnonymous June 25, 2015
Mencuri satu tin susu bayi boleh dihukum penjara tetapi VIP-VIP yang mencuri juta dan billion ringgit terlepas begitu sahaja ! Itulah masalah kemanusiaan msia ! Kekurangan atau ketiadaan belas kasihan terhadap orang-orang miskin menyebabkan orang-orang miskin terpaksa mencuri untuk hidup ! Sebaliknya VIP-VIP yang sombong dan bongkak hidup untuk mencuri !
Sentiasa Panas Sentiasa Panas June 25, 2015
Terbaik! Kalau di malaysia confirm penjara berbulan-bulan..
AnonymousAnonymous June 25, 2015
betul, rembattt duit berjota tak kena pokol pong, curi susu,seluar,lembu pukolnak matii penjara. itulah gilaa namonyaa. org inilah kena dbantu

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.