4 ORANG RAKYAT PALESTIN MATI DALAM SIRI PENGEBOMAN YANG TERBARU



Gaza, Palestin, 13 Julai 2014 - Sumber perubatan Palestin melaporkan bahawa empat lagi rakyat Palestin, termasuk bayi, telah dibunuh  dalam gelombang baharu serangan Israel yang mensasarkan rumah awam di bahagian yang berlainan di Semenanjung Gaza. 

Menurut sumber, Mo'ayyad al-'Araj, 2, telah dibunuh, dan sebelas rakyat Palestin cedera, apabila tentera melepaskan peluru berpandu ke rumah milik keluarga Salama, di Khan Younis, di bahagian selatan Semenanjung Gaza.

Di samping itu, kanak-kanak Palestin yang dikenali sebagai Husam Ibrahim Najjar, 14, telah dibunuh oleh peluru berpandu Israel yang membedil rumah di bandar Jablia, di bahagian utara Semenanjung Gaza.

Seorang perempuan tua, yang dikenali sebagai al-Hijaziyya Hilu, 80 , terbunuh di bawah runtuhan rumahnya, selepas kediaman itu dibedil dengan peluru berpandu Israel di kejiranan Shujeyya, di bandar Gaza. Mayatnya dijumpai pada hari Ahad, pada waktu subuh. 

Satu lagi wanita yang dikenali sebagai Huwaida Abu Harb, 44, meninggal dunia akibat luka yang dialami apabila tentera mengebom Daerah Tengah di Gaza. 

Tentera Israel juga melancarkan peluru berpandu ke dalam Bank Islam Negara . Masjid Salah ad Din
di Bandar Gaza, manakala lima rakyat Palestin cedera apabila rumah yang dihujani dengan peluru berpandu Israel di kawasan Zawayda. 

Peluru berpandu Israel juga telah membedil Perkuburan Bahasa Inggeris di Deir al-Balah, di tengah Gaza. -NNN

1 comment... add one now

Denaihati Denaihati July 13, 2014
Innalillahiwainnailaihirojiun. Sama-sama kita teruskan berdoa buat saudara kita disana agar sentiasa dilindungi Allah.

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.