Perodua Myvi Pembuli Jalanan (VIDEO)

Perodua Myvi Pembuli Jalanan - Kisah ini diceritakan oleh Wilson Lim.

Saya memandu ke tempat kerja hari ini dan saya bertemu dengan kejadian kecil yang mengganggu saya . Saya tidak mempunyai sebarang kepentingan dalam melihat ke atas yang orang ini .

Tetapi satu pengajaran untuk semua orang untuk melihat. Pada mulanya , saya cuba untuk bergerak ke lorong tengah ke lorong kiri dan gagal untuk perasan Myvi ungu (BME 2278) yang masuk ke lorong tengah dengan laju. Saya mengangkat tangan sebagai tanda permohonan maaf , tapi dia cuba untuk berlanggar dengan saya. 


 Selepas itu , kereta Toyota Unser pula telah kena 'brake checking' dengan Myvi ungu tersebut. Bunyi tayar sedang brek boleh didengar oleh saya tapi malangnya ianya disenyapkan oleh perakam saya.

 Adakah pemanduan sebegini boleh dianggap sebagai pemanduan yang melulu ? Saya tidak mempunyai kepentingan pada masa ini tetapi saya akan berkata kepada semua Pemandu Malaysia , 

"Pandulah dengan selamat". "Tidak perlu untuk membuktikan mata anda bahawa anda adalah pemandu yang hebat di jalan raya". Sesetengah orang mungkin telah pun kemalangan dengan Myvi ungu tersebut (BME 2278) akibat tingkah laku dan sikap pemandu itu. Tetapi apapun, Semua orang pandulah kereta dengan selamat..



I was driving to work today and i met with a little incident that bother me. I have NO INTEREST in looking up who this person is. But just a lesson for everyone to see.

At first, i tried to maneuver out to middle lane to left lane and failed to notice a purple myvi (BME 2278) that came in at a faster rate. i put up my hand as a sign of apology, then he attempted to crash into me.

after that, another person driving a Toyota Unser was brake checked by this purple myvi. tyre screeching sound can be heard by unfortunately i muted my recorder.

could this be determine as reckless driving? i have no interest at the moment but i would say to all Malaysian Drivers, drive safe. no need to prove your point that you are the Alpha drivers on the road.

Some people might crashed from your (BME 2278) behaviour and attitude. but still, drive safe everyone.

2 comments.. read them below or add one

AnonymousAnonymous August 24, 2015
Kalau drive ferari ka mau laju2 ok juga ni myvi ja yg berapa cc jak tu joe..selalu jumpa driver perangai gini on road..paling kelakar kalau yg jenis suka overtake tapi last2 terblock ole keta lain then kita overtake dia balik tu..kasi ketawa ja puas2 coz palui... ada lagi kalau after u turn kita mau masuk lane balik bole pula driver keta d belakang kita pecut dulu mcm siyal..orang mcm ini selalu disumpah orang ndak heran kalau mati eksiden...
AnonymousAnonymous January 09, 2016
Berhati-hati kalau di area puchong, ada sebuah toyota harrier hitam yang dipandu oleh seorang cina yang mengaku dia polis. member aku dah kena. dia pau rm300 dari member aku sebab member aku lupa bawak lesen.

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.