Padah! Peminjam PTPTN Yang Ingkar Bakal Masuk Senarai CCRIS Mulai 2015

Peminjam PTPTN Yang Ingkar Bakal Masuk Senarai CCRIS Pada 2015, Langkah Tegas Kerajaan Pada Peminjam PTPTN, Senarai Semakan Blacklist PTPTN, PTPTN Blacklist Checker - Assalamualaikum, nampaknya kerajaan akan mula tindakan keras untuk para peminjam PTPTN yang ingkar tak nak bayar hutang akan disenaraikan dalam Sistem Maklumat Rujukan Kredit Berpusat (CCRIS) mulai tahun 2015. Sebelum ini, pihak PTPTN hanya senarai hitamkan peminjam dalam sistem imigresen dimana peminjam yang ingkar tidak akan sama sekali dibenarkan ke luar negara. 

Senarai Semakan Blacklist PTPTN, PTPTN Blacklist Checker, Peminjam PTPTN Yang Ingkar Bakal Masuk Senarai CCRIS Pada 2015, Langkah Tegas Kerajaan Pada Peminjam PTPTN, PTPTN Guna CCRIS Untuk Ugut Peminjam, PTPTN Itu Along?



          Namun, apabila PTPTN telah menyenaraikan peminjam ingkar ke dalam sistem CCRIS, peminjam ingkar tersebut akan menerima kesan yang lebih buruk terutamanya tidak akan dapat kelulusan pinjaman dari semua institusi kewangan iaiatu bank termauklah permohonan pinjaman peribadi, kad kredit, perumahan dan kenderaan. Pada peringkat permulaan, CCRIS akan dikenakan terhadap lebih 170,000 peminjam tegar PTPTN yang langsung tidak menjelaskan pinjaman berjumlah kira-kira RM1.2 bilion sejak 1998 hingga 2010. Siapa yang taknak jadi bergitu, mulalah buat pembayaran agar tidak menyusahkan diri kelak. 

Anda boleh semak kad pengenalan sama ada anda telah disenarai hitam atau tidak di SENARAI SEMAKAN BLACKLIST PTPTN


1 comment... add one now

AnonymousAnonymous November 18, 2014
Lebih 85000 peminjam disenarai hitamkan daripada keluar dari negara, tetapi cara yang paling efektif ialah melalui senarai hitam CCRIS. Pihak PTPTN mengatakan pembayaran harian meningkat 100% selepas pengumuman senarai hitam CCRIS, dan terdapat respons yang hangat daripada peminjam untuk bertanya tentang status mereka. Ini menunjukkan sebenarnya peminjam mempunyai kemampuan untuk membayar semula tetapi selama ini mereka mengambil kesempatan untuk tidak membayar.

http://loanstreet.com.my/ms/pusat-pembelajaran/soalan-lazim-tentang-ptptn

Anda sangat dialu-alukan untuk komen di blog ini.